סגירת מעגל בפורטוגל עם פרופ' גוסטב מייסלס
8
TGPO

סגירת מעגל בפורטוגל עם פרופ' גוסטב מייסלס

צור איתנו קשר לגבי הטיול

כמו כן, אתה מוזמן ליצור קשר עם נציגי השירות
שלנו בטלפון: 03-5260011

מסלול הטיול

  • 1

    ליסבון

    נמריא בטיסה ישירה אל ליסבון, בירת פורטוגל וננחת לקראת ערב. עם נחיתתנו נתמקם בבית המלון שלנו והמעוניינים יוכלו לצאת עם המדריך לסיור לילי.
    לינה: ליסבון

  • 2

    ליסבון – סֶרָה דה סינטרה

    את הסיור בליסבון הבירה היפה והמעניינת השוכנת בשפך הנהר טז'ו נפתח ברובע היהודי העתיק, אלפאמא. נבקר בכיכר המרכזית של העיר Rossio לפני בירקורנו ברובע בלם – בית לחם – המלכותי. נעצור ליד מגדל בלם (Belem de Torre) הציורי שנבנה ב-1515 על טהורת הסגנון המנואלי. נבקר בכנסיית מנזר חרונימוס ובאנדרטת מגלי הימים והיבשות המרשיה, המזכירה את ימיה המפוארים של התגלויות הגיאוגרפיןת הגדולות. אם הזמן יאפשר, את סיור הבוקר נקנח בפארק האומות (Parque das Nações).
    אחה"צ נסע לסרה דה סינטרה ( Serra de Sintra) הסמוכה לליסבון, הגדושה באחוזות וארמונות מתקופה שונות, ביניהם הארמון המלכותי שבעיירה הציורית סינטרה, שילוב הרמוני בין סגנונות אדריכליים ודקורציה פורטוגזים מקוריים. נבקר בו. נבקר גם בקאבו דה רוקה ( Cabo da Roca), מצוק המסמן את הנקודה המערבית ביותר של אירופה. את היום נסיים בקאשקאיש ואשתוריל, עיירות נופש מפוארות שבריביירה של ליסבון. לעת ערב נחזור לליסבון.
    ארוחות: (ב)
    לינה: ליסבון

  • 3

    אֶבורה – קשטֶלו דֶה וידֶה – קשטֶלו ברַנקו

    הבוקר נצא מזרחה אל מעבר לנהר טֶז'ו . יערות אלוני שעם עבותים ילוו אותנו בדרכנו אל אבורה  (Evora) מוקפת החומה שהייתה בימי הביניים עיר מושב לכמה ממלכי פרטוגל אבל ראשיתה בימי רומי והמרכז ההיסטורי שלה הוכרז כאתר מורשת ע"י אונסקו. באבורה התקיימה גם קהילה יהודית חשובה עד הגירוש בשנת 1496.
    נבקר באחד האתרים החשובים של העיר הלא היא כנסיית המנזר סן פרנסישקו (La Igreja de San Francisco) – הנחשבת למלאכת מחשבת של הסגנון הגותי ובה נמצאת גם קפלת העצמות Capela dos Ossos. בית תפילה זה שקירותיו מכוסים בכ-5000 עצמות וגולגולות ואף כמה שלדי נזירים שלמים, מסתיר מאחוריו פילוסופיה דתית שלמה.
    משם ניסע צפון-מזרחה לכיוון גבול ספרד, אל קו העיירות והמצודות המבוצרות מימי הביניים. נעצור לביקור ב-אסטרמוז ( Estermoz), עיר גבעה מבוצרת ואחת מאבני החן של פורטוגל, הבולטת באופיה המורי ובאווירה הימי-ביניימית המתבטאת בשבילים הצרים ובבניינים ההיסטוריים. נחלוף על פני פורטאלגרה בדרכנו לביקור בקשטלו דה וידה  Vide de Castelo  שם נפגוש לראשונה בסיפורם המרתק של אנוסי פורטוגל. נסייר בעיירה ששמרה את אווירת ימי הביניים, כאילו הזמן עמד בה מלכת וברובע היהודי העתיק. את עקבותיו נוכל לראות בשמות הרחובות, כמו רואה דה ג'ודאריה ("רחוב היהודים") וגם בבית הכנסת הקטן, מהעתיקים בפורטוגל. נמשיך ל-קשטלו ברנקו, ללינה.
    ארוחות (ב, ע)
    לינה: קסטלו ברנקו

  • 4

    מונסנטו – סרה דה אשטרלה – גוארדה

    יום מוקדש לנופי הגרניט המרשימים של רכס הרי אסטרֶלה (הרי הכוכב). נצפין בדרכים הרריות מתפתלות לישוב הותיק בפורטוגל מונסנטו(Monsanto), שבתיו חצובים ממש בתוך הסלעי הגרניט האדירים – מראה יחיד במינו! נמשיך לטפס דרך העיירה הציורית קוביליה Covilha בנופיו המרהיבים של "רכס הכוכב"  Serra da  Estrela  והתצפיות המרהיבות על העמק הקרחוני של זֶזֶרה ונעפיל ל"טורה" (המגדל) בגובה 1993 שבפסגת ההר. נמשיך ל-בלמונטה "ההר היפה"  (Belmonte) עיירה שבה חלק מקהילת האנוסים חזרו ליהדות, בנו בית כנסת חדש (1993) ומנהלים חיי קהילה קטנה אם יתאפשר גם נבקר בבית הכנסת. לקראת ערב נגיע לגוארדה ( Guarda ), העיר הגבוהה בפורטוגל. נסייר בעיר וברובע היהודי העתיק שבה, עטוף האגדות האהבה של המלך אפונסו לאינש היהודיה.
    ארוחות: (ב, ע)
    לינה: גוארדה או סביבתה (טרנקוזו)

  • 5

    גוארדה – למגו – עמק הדואורו – פורטו

    פנינו מועדות לטרנקוזו ( Trancoso), עיירה יפהפייה מוקפת חומה בה שגשגה במאות 14-15 קהילה יהודית חשובה. נבקר במרכזה ההיסטורי וברובע היהודי ובמידת האפשר גם בבית התרבות ע"ש יצחק קרדוסו – אנוס בן המאה ה-177, שחי כרופא ופילוסוף מצליח בקרב האצולה עד שברח לונציה ושב ליהדותו. משם ניסע לעיירה למגו (Lamego), בעיקר כדי לבקר בכנסייתה שבראש ההר, אליה מוביל גרם מעוטר מזרקות ותמונות מאריחי קרמיקה – מלאת מחשבת של הברוק הפורטוגלי. נמשיך בטיול באזור הכרמים ודרכי ההרים היפות של עמק נהר דואורו שזיכו אזור זה להיכלל בין אתרי המורשת של אונסק"ו. נגיע לפסו דה רגואה (Peso da Regua) ומכאן נמשיך בנופיו הנהדרים של עמק נהר הדאורו בו הכרמים שזורים במדרוניו כשטיחים צבעוניים; מענביהם מייצרים את יינות פורטו המפורסמים. ניסע לאורך הנהר לפיניאו Pinhao וממנה נצפין לביקור בחוותמתאוש Matheus , לביקור ביקב המפורסם ובגניה המרהיבים – האב-טיפוס של הבארוק הפורטוגזי. מכאן דרך אמארנטה – לפורטו (Porto), בה נלון בשני הלילות הבאים.
    ארוחות: (ב)
    לינה: פורטו

  • 6

    בראגה – פורטו

    את שעות הבוקר נקדיש לחלקה הצפוני של פורטוגל – חבל מיניו Minho הצפוני, בנוף רוגע יפהפה, בין כפרים ציוריים שבתיהם כבתי בובות באגדות נסייר בעיר בראגה (Braga) – עיר מושב הארכיבישופים ובירת החבל ונעלה לכנסיית ישוע הטוב–בום ז'סוס Bom Jesus היפהפיה השוכנת בראש הר, בפארק עוצר נשימה שגם אליה מוביל גרם מדרגות מיוחד במינו.
    נקדיש את שעות אחר הצהרים לביקור ב-פורטו. נסייר באתרים החשובים של העיר: ב-ריביירה שלאורך הנהר דוארו, ברובע היהודי העתיק ובארמון הבורסה המרשים במיוחד. לא נוכל להיות בפורטו מבלי לערוך ביקור גם אם חטוף, באחד מיקבי הפורטו לטעימה מן היינות הנהדרים. נשלים את ביקורנו עם סיור לילי בעיר המוארת לתפארת על גשריה ותצפיותיה.
    ארוחות: (ב)
    לינה: פורטו

  • 7

    אביירו – בוסקו – קוימברה

    הבוקר ניסע דרומה, לאביירו Aveiro – "ונציה של פורטוגל"- עיר לגונה גדולה שנוצרה ע"י שרטון צר וארוך (49 ק"מ). הלגונה חרצה תעלות רבות החוצות את העיר שבהן סירות "גונדולה" גדולות, מצויירות ציורים נאיביים, מעלי חיוך שטות, להנאת הצופים. נמשיך בדרכנו אל יערות בוסאקו
    Serra do Bucaco, יער גשם תת-טרופי יחיד במינו באירופה. נסייר בגניה המרהיבים של טירת בוסאקו, דוגמה מופתית לסגנון הניו–מנואלי. נעצור להתרעננות במעיינות המים המינראלים של לוסו Luso לפני שנגיע לקוימברה (Coimbra) בירת פורטוגל ההיסטורית, בה אוניברסיטה מפורסמת בתכניה וגם ביופייה, בין הותיקות באירופה. נבקר בספריה הברוקית-רוקוקו המדהימה ובאולם הקפלה הססגונית, המקושטת כולה באריחי קרמיקה צבענים. לשעת ערב ממוזמנים לארוחה בליווי לגימה מופע של מוזיקת פאדו הפורטוגזית.
    ארוחות: (ב, ארוחת ערב ומופע פאדו)
    לינה: קואימברה

  • 8

    טומאר – פטימה – בטליה – אלקובאצ'ה

    היום נסייר באתרי מרכז פורטוגל. נתחיל בביקור בטומאר (Tomar), שהייתה בירת הטמפלרים בפורטוגל שבמבצרם- "קונבטו דה קריסטו" ובגניו, נבקר. לא נפסח גם על הרובע היהודי בו בית הכנסת העתיק על שם אברהם זאקוטו – האסטרונום היהודי-ספרדי שהכין את עזרי הניווט לוואסקו דה-גמא. (בית הכנסת נמצא בשיפוצים ממאי 2017). משם נמשיך לפטימה ( Fatima), מוקד עליה לרגל מהמרכזיים בעולם הקתולי. המקום הומה עולי רגל שחלקם עושים את דרכם על הברקיים אל הנקודה ש בה מריה הקדושה התגלתה לשלושה ילדים לפני בדיוק מאה השנה – 1917. התחנה הבאה – מנזר בטליה (Batalha), המתחם הארכיטקטוני הגותי–מנואי היפה בכל איבריה, בו נבקר בכנסייה שהוקמה ע"י המלך ז'או הראשון כדי לציין את הניצחון על המלך חואן הראשון מקסטיליה. הקרב הזה הבטיח לפורטוגל 3000 שנות עצמאות.
    לכל דבר טוב יש סוף וכנסיית אלקובאצ'ה (Alcobaca) יהיה האתר האחרון בטיולנו. בו נתוודע לסיפור רומנטי שהפך לסיפור רצח ונקמה בחצר המלכות הפורטוגלי.
    הטיול שלנו תם ואנו בדרכנו אל שדה התעופה והביתה בטיסת לילה.

מומלץ לעיין בעמודי התנאים והמידע הכללי

מעוניינים לצאת לטיול?

צרו איתנו קשר

כמו כן, אתה מוזמן ליצור קשר עם נציגי השירות
שלנו בטלפון: 03-5260011

הצטרף לטיול

מלא פרטים ונחזור אליכם בהקדם

צור קשר

מלא פרטים ונחזור אליכם בהקדם