בעקבות יהדות פולין
8
7
XPO |
פולין

טיול מאורגן לפולין לשומרי מסורת

בעקבות יהודי פולין

טיסות אל על

נחיתה בוורשה בשעות הבוקר

המראה מוורשה בשעות הערב

ביקורים ייחודיים – מכרות המלח ,המוזיאון היהודי החדש בוורשה

קז'ימייז' דולני, לובלין, מיידנק, ליז'נסק, קראקוב, מכרה המלח ווייליצ'קה, אושוויץ, ורוצלב, לודז', וורשה.

צור איתנו קשר לגבי הטיול

כמו כן, אתה מוזמן ליצור קשר עם נציגי השירות
שלנו בטלפון: 03-5260011

מסלול הטיול

  • 1

    תל אביב- ורשה, קז'ימייז' דולני, לובלין

    ניפגש בשדה התעופה ונצא בטיסת בוקר לוורשה. בירתה המתחדשת של פולין. עם ההגעה נצא בנסיעה לעיירה הציורית קז'ימייז' דולני, מן היישובים העתיקים בפולין. במאה ה-14 רכש את הכפר מלך פולין קז'ימייז' הגדול, והפך אותה לעיר מלכותית והקים שם את מעון הקיץ שלו. נספר על האגדה הידועה על אסתרק'ה, אהובתו היהודייה של המלך, שתרמה לבית-הכנסת פרוכת מעשה ידיה. תושבי העיר היהודים נהגו להצביע על אחד הבתים העתיקים כביתה של אסתרק'ה. קז'ימייז' הגדול הוא שהרהיב את זכויות היסוד של היהודים בערים רבות בפולין, נבקר בבית העלמין היהודי נראה את קיר המצבות, בית הכנסת שמשמש היום כמוזיאון, וכיכר השוק היהודית  בתום הסיור נמשיך ללובלין לארוחת ערב ולינה.

  • 2

    לובלין, מיידאנק, ליז'נסק, קראקוב

    לובלין-בית הקברות העתיק-ציון המהרש"ל, ה"ראש הברזל", "החוזה מלובלין" זצ"ל ועוד.

    מיידאנק -מחנה הריכוז וההשמדה, שנשאר על תילו כביום בו ברחו ממנו הגרמנים. נסייר במחנה עם עדותה של הלינה בירנבאום, (אם יתאפשר) שהייתה בת עשר בפרוץ המלחמה בספטמבר 1939, ונלקחה בגיל שלוש עשרה, לאושוויץ-בירקנאו ,

    ישיבת חכמי לובלין-אותה הקים רבי מאיר שפירא זצ"ל מייסד ה"דף היומי". נלמד על תולדות הקמתה של ישיבת חכמי לובלין דרך ניהולה, סדר הלימוד עד לחורבנה. ר' מאיר שפירא שילב בישיבתו את שיטת דרך הלימוד, שהייתה נהוגה בפולין חריפות ושנינות.

    ליז'נסק – אוהל הצדיק רבי אלימלך מליז'נסק זצ"ל. ר' אלימלך התיישב בליז'נסק, שבגליציה משם הפיץ את תורתו הייחודית, וקנה לו תלמידים הרבה. ספרו הוא מספרי היסוד של החסידות. נמשיך לקראקוב היפה, שהייתה בירת פולין לפני וורשה. ושמשה בעבר מקום משכנם של מלכי פולין.

    ארוחת ערב ולינה בקראקוב.

  • 3

    קרקוב, מכרה המלח בווייליצ'קה

    עם בוקר נצא לביקור חווייתי במכרה המלח של וייליצ'קה– עיר תת קרקעית בת תשעה מפלסים, ובה אלפי חדרים, מבנים, פסלים וכנסיות, שנחצבו ממלח עת פעל המכרה במלוא תפוקתו. מציאת מרבצי המלח באזור זה היה הזרז להקמתה והתפתחותה של קראקוב במאה ה-10. בתום הביקור נחזור

    לקראקוב-נבקר בביה"כ הרמ"א  ובבית העלמין הצמוד לבית הכנסת של הרמ"א (ר' משה איסרליש). נראה את קיר הפסיפס הנמצא במקום המכונה "כותל הדמעות". נמשיך לסיור בעיר העתיקה ושוק ה"סוקניצה"-כיכר השוק המרכזית. הגדולה ביותר בפולין, קומפלקס רחב ידיים שבו נמצאת כנסיית מריה, המבנה הגבוה שבהם מעטרת כיפת זהב במשקל 350 קילוגרם. ממגדל זה נשמעות כל שעה תרועות חצוצרה. בסיום נחזור למלון להתארגנות לשבת הדלקת נרות קבלת שבת וסעודת שבת.

  • 4

    קראקוב

    לאחר תפילת שבת וסעודת שבת. נצא לסיור רגלי עם מדריך הקבוצה ברובע היהודי נראה את בתי הכנסת – "אלטע שול", "אייזיק שול", "קופה שול", "טמפל" שול. מנוחת שבת, תפילת מנחה, וסעודה שלישית, בצאת השבת ערבית והבדלה.

  • 5

    אושוויץ-בירקנאו, ורוצלב

    נצא לסיור במחנה ההשמדה אושוויץ- בירקנאו, הגדול מבין מחנות הריכוז וההשמדה באירופה, בו עברו כ-4 מליון אסירים, כ-1.5 מיליון איש נרצחו מהם כ-1.1 מיליון יהודים. נבקר באושוויץ, המשמש כיום מוזיאון ונחזה בעדויות הדוממות – מסילות הברזל, הרמפה הידועה לשמצה בה נערכו הסלקציות, המבנים בהם חיו האסירים ועוד. נמשיך לורוצלב, בירת שלזיה השוכנת לגדות נהר האודרה. בשטחה 12 איים המרושתים ביותר מ-100 גשרים, ומכאן גם כינויה "ונציה של פולין". סיורינו יחל באי הקתדראלה דרך "גשר המנעולים", ובדרכנו לביקור בגן היפני נראה את אולם המאה – היכל כנסים ענק שנבנה לפני כמאה שנים, נחשב אז כיצירה ארכיטקטונית מכוננת ואף הוכר כאתר מורשת עולמי ע"י אונסק"ו. נעבור דרך המזרקות המוזיקליות, הגדולות ביותר באירופה ונצפה במופע האור קולי (במידה ויתקיים). הגעה למלון וארוחת ערב.

  • 6

    ורוצלב, לודז'

    נמשיך את סיורנו בורוצלב. נטייל בכיכר המרכזית של העיר העתיקה ונתפעל מהבתים הצבעוניים שבתחומה. נראה את בית העירייה, את עמוד הקלון, הכנסיות הגותיות ואף חלק מאוסף פסלי הגמדים הפזורים ברחבי העיר. נמשיך ללודז', העיר, שהתפתחה במהלך המהפכה התעשייתית והפכה סמל למודרניזציה עד לפרוץ מלחמת העולם השנייה. עם כיבושה של העיר, סופחה לשטח הרייך הגרמני והיהודים בה נכלאו בגטו. הגטו שימש תחילה כמחנה עבודה בכפייה עד לתחילת 1942 אז החלה העברת היהודים ממנו אל מחנה ההשמדה חלמנו ומאוחר יותר גם למחנות אושוויץ-בירקנאו. עם ההגעה, נטייל לאורך שדרת פיוטקרובסקה – "רחוב הארמונות" התוסס. נבקר במתחם המנופקטורה, ניכנס לביקור בארמון פוזננסקי- בעבר בית המגורים של משפחת אילי טקסטיל יהודית וכיום מוזיאון לתולדות לודז'. נבקר גם במוזיאון הטקסטיל ונגיע למלון. ארוחת ערב.

  • 7

    לודז', ורשה

    לאחר ארוחת הבוקר נשלים סיורנו בלודז'. נבקר בבית הקברות היהודי מהמרשימים בפולין ובמתחם תחנת הרכבת רדגאסט, ממנה נשלחו יהודי הגטו למחנות הריכוז וההשמדה. נמשיך אל הגטו, נבקר באנדרטת הלב השבור, באנדרטת פארק הניצולים ובאנדרטת משה רבנו. נמשיך לורשה, בירת פולין ועם ההגעה נצא לסיור רגלי מפארק קרשינסקי, דרך הארמון והאנדרטה המרשימה ללוחם הפולני. נשוטט בין סמטאות העיר העתיקה, נראה את הטירה המלכותית, פסל בתולת הים בכיכר המרכזית, עמוד זיגמונד ושרידי חומות העיר. הגעה למלון וארוחת ערב.

  • 8

    ורשה

    סיורנו הבוקר יחל בשרידי חומת הגטו הקטן. נמשיך מכיכר השילוחים, שלאורך הדרך משובצות אבני זיכרון שחורות לזכר 12 מהפעילים הבולטים בגטו, ביניהם גם יאנוש קורצ'אק. נבקר בבית הקברות היהודי, ובבית הכנסת נוז'יק. נמשיך לביקור במוזיאון האוצר אלף שנות היסטוריה של יהדות פולין ונמשיך לפארק וואז'ינקי. נעצור מול הפסל המוקדש למלחין פרדריק שופן, נראה את "הארמון שעל המים" ונטייל בגנים היפים ובין בעלי החיים שבפארק ביניהם – סנאים, ברווזים וטווסים. נשוטט להנאתנו ברחוב הבילויים המרכזי נובי שוויאט ונעצור בקניון זלוטי טראסי לחוויית קניות. בסיום נצא לשדה התעופה לטיסה חזרה ארצה.

  • מומלץ לעיין בעמודי התנאים והמידע הכללי
  • יתכנו מקרים בהם האכסון יהיה מחוץ לערים הראשיות עקב תערוכות, ירידים וכנסים.
  • יתכנו שינויים בסדר הביקורים, תאריכי היציאה ובתכני הטיול בטיולים היוצאים ממאי עד אוקטובר 2019.

הערות ומידע כללי

המחיר כולל

סיורים

קז'ימייז' דולני, קראקוב, לודג', וורשה.

ביקורים ואירועים מיוחדים

קז'ימייז דולני – סיור.

לובלין- בית הקברות העתיק.

מיידנק – ביקור במחנה הריכוז.

ליז'נסק –  ביקור אוהל הצדיק רבי אלימלך מליז'נסק.

קראקוב- סיור עיר.

קראקוב- בית הכנסת של הרמ"א, בית הכנסת "אלטשול".

מכרה המלח ווייליצ'קה.

אושוויץ-בירקנאו- ביקור במחנות הריכוז וההשמדה.

ורוצלב- סיור בעיר.

לודז'- ארמון פוזננסקי, מוזיאון הטקסטיל.

וורשה- סיור עיר מקיף.

וורשה- מוזיאון לתולדות יהדות פולין.

המחיר אינו כולל

הוצאות ושירותים אישיים.

ביטוח רפואי /מטען.

תשר למדריך הישראלי.

מידע כללי

טיסות אל על.

בתי מלון- במלונות מדרגת תיירות טובה בחדרים זוגיים עם שירותים צמודים.

כלכלה- חצי   פנסיון.

תחבורה- אוטובוס תיירים נוח וממוזג.

טיפים לנותני השירותים בחו"ל. (למעט סבלות).

מלווה קבוצה שומר מצוות ומנוסה.

מפגש קבוצה לפני הנסיעה.

מה עושה את ההבדל

קז'ימייז' דולוני –סיור בעיר.

לובלין-ישיבת חכמי לובלין.

ליז'נסק-אוהל רבי אלימלך מליז'נסק .

מכרות המלח.  

קראקוב-בתי הכנסת : אלטע שול, אייזיקס שול, קופה שול, טמפל שול, הרמ"א .

אושביץ-מוזיאון מחנה ההשמדה.

לודג'-סיור בעיר וביקור בארמון פוזננסקי

וורשה –מוזיאון היהודי החדש.

וורשה –בית הקברות היהודי, בית הכנסת נוז'יק.

מעוניינים לצאת לטיול?

צרו איתנו קשר

כמו כן, אתה מוזמן ליצור קשר עם נציגי השירות
שלנו בטלפון: 03-5260011

הצטרף לטיול

מלא פרטים ונחזור אליכם בהקדם

צור קשר

מלא פרטים ונחזור אליכם בהקדם