פלמנקו ופאדו ספרד, פורטוגל
11
SP

פלמנקו ופאדו

פלנקו ופאדו

מדריד, עמק הנופלים, טולדו, סלמנקה, בלמונטה, טרנקוזו, עמק הדואורו, פורטו, בוסאקו, קואימברה, נזארה, אובידוש, ליסבון, סינטרה, אבורה, סביליה, קורדובה, גרנדה

צור איתנו קשר לגבי הטיול

כמו כן, אתה מוזמן ליצור קשר עם נציגי השירות
שלנו בטלפון: 03-5260011

מסלול הטיול

  • 1

    תל אביב – מדריד, עמק הנופלים

    נמריא בטיסת בוקר למדריד, בירת ספרד. עם הנחיתה ניסע לביקור בעמק הנופלים, אנדרטה מרשימה שנבנתה בשנים 1940 עד 1958 בהוראת הגנרל פרנקו להנצחת נופלי מלחמת האזרחים הספרדית, שהתרחשה בשנים 1936-1939 ובה אף קבור פרנקו. נחזור למדריד ונגיע למלון.

    בערב – אפשרות לצאת לסיור בעיר המוארת.
  • 2

    מדריד, טולדו

    לאחר ארוחת הבוקר ניסע לטולדו – "ירושלים אשר בספרד", כך קראו לה ביהדות. בעיר זו, בירת ספרד בעבר, ידעה הקהילה היהודית בשלהי המאה ה-11 שגשוג כלכלי, רוחני ותרבותי. נטייל בסמטאות הצרות, נראה את הקתדראלה המפוארת, נבקר ברובע היהודי ובבית הכנסת "אל טרנזיטו" – המשמש כיום כמוזיאון יהודי ונערוך תצפית פנוראמית על העיר ועל הגשרים הנטויים על נהר הטאחו.

    אחה"צ – נגיע חזרה למדריד ונצא לסיור מודרך. נתרשם מהשדרות הרחבות – הקסטליינה, אלקאלה, גראן ויה ופסאו דל פראדו. נראה את גני רטירו ואת כיכר סיבלס היפה והמעניינת, כמו גם את הארמון המלכותי, המשמש כיום לטקסים ולקבלות פנים רשמיות. נבקר בפלאסה אספניה, בה נראה את פסלו של של מיגל דה סרוונטס, הסופר שהביא לעולם את סיפורו של "דון קישוט" – לוחם טחנות הרוח הספרדי המפורסם ועוזרו הנאמן סנצ'ו פנצ'ו. נטייל רגלית בפוארטה דל סול ("כיכר שער השמש"), נמשיך ונראה את אצטדיון הכדורגל של ריאל מדריד – "סנטיאגו ברנבאו" ואת זירת מלחמת השוורים, לאס ונטאס. חזרה למלון.
  • 3

    סלמנקה, בלמונטה

    אנו בדרכנו לסלמנקה, הנקראת גם "עיר הזהב". נראה את האוניברסיטה שנוסדה במאה ה-13 ונסייר ברובע העתיק הבנוי סביב פלאסה מיור. נחצה את הגבול לפורטוגל ונגיע לבלמונטה, בה חיים בין היתר צאצאי האנוסים שחזרו ליהדותם ונבקר בבית הכנסת ובמוזיאון היהודי שנחנכו בשנת 1996. לינה באזור.
  • 4

    טרנקוזו, עמק הדואורו, פורטו

    ניסע לטרנקוזו, עיירה מוקפת חומה, בה שגשגה במאות 14-15 קהילה יהודית. גם כאן נכיר את סיפורם של האנוסים ואת "שפת הסימנים" החרוטה על קירות הבתים. נבקר בבית הכנסת החדש (במידה ויתאפשר) ונמשיך בנסיעתנו להכיר את עמק הדואורו, שהוכרז ע"י ארגון אונסק"ו כאתר מורשת – גבעות עטורות כרמי זיתים וגפנים הגדלים על טרסות, שבתחתיתן זורם נהר הדואורו. העמק ידוע בשפע התוצרת החקלאית שבו ובגפנים מהם מייצרים את יין הפורט המפורסם. לקראת ערב נגיע למלון. לינה באזור פורטו.
  • 5

    פורטו

    נצא לסיור מקיף בפורטו, השנייה בגודלה בפורטוגל. נבקר בתחנת הרכבת סאו בנדטו – הידועה באריחי הקרמיקה היפהפיים המצפים את קירותיה. נראה את קתדראלת סה, נערוך תצפית על הנהר, שתי גדותיו וגשריו ונראה את מגדל קלריגוש מהמאה ה-18. נבקר בארמון הבורסה העתיקה, ברובע ריביירה הציורי שלמרגלות גשר דום לואיש ונערוך שייט מהנה של כ-50 דקות בנהר הדואורו. נעבור לגדה הדרומית בה נמצאת העיר החדשה, נבקר במרתף יין מקומי ואופייני ברובע וילה נובה דה גאיה, כולל טעימות יין ונסיים במדרחוב סנטה קתרינה.

    חזרה למלון וארוחת ערב בופה.
  • 6

    בוסאקו, קואימברה, נזארה, אובידוש, ליסבון

    נתחיל את היום בביקור בשמורת יער בוסאקו ובמרכזה מלון – ארמון מפואר, עטור אריחים כחולים ומצוירים המוקף בגנים בוטניים. נמשיך לקואימברה היפה, בירת פורטוגל בעבר השוכנת על גדות נהר מונדגו. נעלה לגבעת האוניברסיטה ונבקר באוניברסיטה העתיקה וספרייתה המיוחדת, המכילה מאות אלפי כרכים של כתבי יד עתיקים. הלאה לנזארה, שם נטייל ונצפה מעל הצוקים המזדקרים מקו החוף.  נמשיך לביקור באובידוש, עיירת ימי ביניים מקסימה ומוקפת חומה, שניתנה בעבר כמתנה על ידי מלכי פורטוגל לנשותיהם ולעת ערב נגיע לליסבון, בירת פורטוגל.

    בערב – אפשרות להצטרף לסיור בעיר המוארת.
  • 7

    ליסבון, סינטרה, קאשקאייש, אשטוריל

    סיור בוקר בליסבון, העיר הנפלאה השוכנת על גדות נהר הטז'ו. נבקר בכנסיית מנזר ז'רונימו, הבנויה בסגנון המנואליאני (סמל לתור הזהב של פורטוגל) ולא נוכל להחמיץ את המאפייה המפורסמת ביותר "פאסטרייה דה בלם", הידועה במאפה המקומי אותו פוגשים בכל פורטוגל. נמשיך לאנדרטת המגלים – מונומנט המסמל את ההפלגות לגילוי אמריקה ואת תרומת פורטוגל לאנושות. נצפה על מגדל בלם, סימלה של ליסבון – מבנה ששימש בעבר כבית כלא ונערוך תצפית על העיר. נכיר את העיר התחתית ורובע באיישה ונבקר בכיכרות המרשימות התוססות – קומרסיו ורוסיו, שם הועלו יהודים אנוסים על המוקד ע"י האינקוויזיציה במאות 16-17.

    אחה"צ – ניסע לביקור בסינטרה, עיירת נופש הררית מוקפת יערות וגנים שהייתה בעבר מקום הנופש המועדף על בני משפחת המלוכה ועל האצולה הפורטוגלית. נמשיך לקאבו די רוקה, הנקודה המערבית ביותר באירופה לתצפית על האוקיינוס האטלנטי ומכאן לקאשקאייש ואשטוריל, עיירות דייגים בעבר וכיום עיירות נופש. חזרה למלון.

    בערב – אפשרות לצאת לבילוי ערב במופע פאדו, כולל ארוחת ערב.
  • 8

    אבורה, סביליה

    נצא את ליסבון בנסיעה על גשר ואסקו דה גמה, שנבנה לרגל תערוכת האקספו של שנת 1998 והוא מהארוכים באירופה. ניסע באזור האלנטז'ו, המאופיין במישורים חקלאיים גדולים ונגיע לאבורה, עיר-מוזיאון שמרכזה ההיסטורי הוכרז ע"י אונסקו כאתר מורשת עולמית. נסייר במקום ונתרשם מעמודיו של מקדש דיאנה הרומי, נראה את הקתדראלה הגותית של סנטה מריה ונבקר ב"כנסיית העצמות", אשר בקירותיה משוקעות עצמות אדם, לעיתים שלדים שלמים. בהמשך "נחצה" את הגבול לספרד ונגיע לסביליה – מלכת אנדלוסיה, השוכנת לגדות נהר הגוואדלכביר..
  • 9

    סביליה ובילוי ערב במופע פלמנקו

    לאחר ארוחת הבוקר נצא לסיור מודרך במרכזה ההיסטורי של העיר. נבקר בפלאסה אספניה – כיכר מרשימה שנבנתה לרגל התערוכה הבינ"ל בשנת 1929. נבקר בקתדראלה, הגדולה ביותר בספרד ואשר בצמוד לה נמצא מגדל הפעמונים – החיראלדה, שריד שנותר מהמסגד שקדם לכנסייה. נסייר ברובע סנטה קרוז, אזור עתיק בו התגוררו בימי הביניים יהודי העיר שהיו סמוכים לארמון המלך.

    אחה"צ – נטייל לאורך נהר הגואדלכביר ובמרכזיה התוססים וההומים של העיר.

    בערב – נצא לבילוי חווייתי במופע פלמנקו מרהיב בסגנון אנדלוסי אופייני.
  • 10

    קורדובה, גרנדה

    הבוקר מועדות פנינו לקורדובה, העיר בה חי ופעל הרמב"ם. נערוך סיור ונבקר במסגד המורי העתיק והמרשים – "לה מסקיטה", מסגד עצום בגודלו שהפך עם הכיבוש הנוצרי לקתדראלה. גגו של המסגד נבנה על מאות עמודי שיש ובכיפות המסגד פסיפסים משובצים בזהב. נבקר גם ברובע היהודי הישן ("חודריה") ובכיכר טבריה נראה את פסלו של הרמב"ם ("מיימונידס" בספרדית). נבקר בבית הכנסת (במידה ויתאפשר) ונמשיך בסיור בין הסמטאות והכיכרות הקטנות. נציץ אל החצרות הפנימיות ונבקר בסמטת הפרחים ובכיכר ע"ש רבי יהודה הלוי. בתום הסיור נמשיך לגרנדה, השוכנת למרגלות רכס הרי הסיירה נבאדה.
  • 11

    גרנדה, מדריד – תל אביב

    לאחר ארוחת הבוקר נערוך סיור בעיר ששימשה כבירת "אמירות גרנדה" במאות 13-15 והינה העיר המוסלמית האחרונה שנכנעה לכוחות ספרד הנוצריים ב-1492. נבקר בארמון אלהמברה המרהיב – שיא הארכיטקטורה המורית בספרד. שם, באחת החצרות באולם השגרירים ניתן צו הגירוש ליהודי ספרד. נבקר גם בגני ארמון חנרליפה, ארמון הקיץ של שליטי גרנדה על שלל גינותיו ומזרקותיו ונצפה אל גבעת האלבייסין, הרובע המוסלמי של העיר. נבקר גם במרכזה ההיסטורי של העיר, בעלת ההיסטוריה של 800 שנה של שלטון מוסלמי. בתום הסיור זמן ליהנות מטיולים רגליים בסמטאות התוססות והגדושות בחנויות קורצות. ניסע צפונה לאזור ששימש כהשראה לחלקים מספרו של סרוונטס, דון קישוט ובערב נגיע לנמל התעופה של מדריד, לטיסת הלילה של אל על שתחזירנו ארצה, לנמל התעופה ע"ש בן גוריון.
  • בתקופת תערוכות, ירידים, אירועים מיוחדים וכנסים בערים השונות, תיתכן לינה מחוץ לעיר
    ו/או בעיר סמוכה, תוך שמירה על ביצוע מלא של תכנית הטיול הכלולה במחיר.
  • בהתאם ללוח זמני הטיסות, ימי ושעות הפתיחה והסגירה של האתרים במהלך המסלול, ייתכנו
    שינויים (גם לאחר יציאת הקבוצה מהארץ) בסדר הביקורים וייתכנו גם ויתורים על חלק
    מאתרי הביקורים, כל זאת תוך מתן ביקורים חלופיים.
  • מומלץ לעיין בעמודי התנאים והמידע הכללי המפורסמים בסוף החוברת.

מומלץ לעיין בעמודי התנאים והמידע הכללי

הערות ומידע כללי

המחיר כולל

סיורים
במדריד, טולדו, סלמנקה, בלמונטה, פורטו, קואימברה, ליסבון, אבורה, סביליה, קורדובה וגרנדה.
ביקורים ואירועים מיוחדים
עמק הנופלים – האנדרטה המרשימה.
טולדו – בית הכנסת.
מדריד – פלאסה אספניה, פוארטה דל סול.
סלמנקה – הרובע העתיק ופלאסה מיור.
בלמונטה – בית הכנסת, המוזיאון היהודי.
פורטו – ארמון הבורסה.
פורטו – שייט בנהר הדואורו.
פורטו – ביקור וטעימות יין במרתף יין אופייני.
יער בוסאקו.
קואימברה – האוניברסיטה והספרייה המיוחדת.
נזארה – כפר הדייגים.
ליסבון –  כנסיית מנזר ז'רונימו.
אשטוריל וקאשקאייש – עיירות הנופש.
אבורה – כנסיית ה"עצמות".
סביליה – הקתדראלה, הרובע היהודי.
סביליה – בילוי ערב במופע פלמנקו.
קורדובה – "לה מסקיטה".
קורדובה – פסל הרמב"ם, בית הכנסת.
גרנדה – ארמון אלהמברה וגני חנרליפה.

מידע כללי

טיסות אל על ת"א-מדריד-ת"א.
בתי מלון – אכסון בבתי מלון דרגה ראשונה ו/או דרגת תיירות טובה.
כלכלה – ארוחות בוקר מזנון חופשי משך כל ימי הטיול.
טיפים לנותני השירותים השונים (למעט סבלות).
אוטובוסי תיור נוחים וממוזגים.

מה עושה את ההבדל

הטיול המקיף לספרד כולל מדריד ודרום ספרד, בשילוב פורטוגל
עם פורטו, קואימברה, ליסבון  ואבורה…
טיול מלא וגדוש בטיולים וסיורים מבוקר עד ערב
ללא ימים או חצאי ימים חופשיים
יותר ביקורים ואתרים הכלולים במחיר
פורטו – שייט בנהר הדואורו
פורטו – ביקור וטעימות יין במרתף יין אופייני
סביליה – בילוי ערב במופע פלמנקו אנדלוסי מרהיב
בהדרכת טובי המדריכים של רימון לספרד ופורטוגל
10 תשלומים שקליים ללא ריבית והצמדה

מעוניינים לצאת לטיול?

צרו איתנו קשר

כמו כן, אתה מוזמן ליצור קשר עם נציגי השירות
שלנו בטלפון: 03-5260011

הצטרף לטיול

מלא פרטים ונחזור אליכם בהקדם

צור קשר

מלא פרטים ונחזור אליכם בהקדם