קרחון אופסלה – דברים שכדאי לדעת

קרחון אופסלה המצוי בשמורת הקרחונים בפטגוניה שבדרום ארגנטינה הינו קרחון מפורסם העומד סמוך לקרחון המפורסם ביותר פאריטו מורנו.

אופסלה הוא קרחון מיוחד במינו וכל מי שמתכנן לבקר בו כדאי שידע מספר דברים עליו:

1. קרחון אופסלה הוא רק אחד מקרחונים רבים המצויים בשמורת הקרחונים: שמורת הקרחונים שהוכרזה על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית מצויה בדרום מערב ארגנטינה והקרחון המפורסם שבה הוא פאריטו מורנו. מאות אלפי תיירים מגיעים למקום בכל שנה. אולם, הקרח מכסה 40% משטח השמורה וקרחון אופסלה הוא אחד מ 47 קרחונים המצויים באזור. כולם יחדיו מהווים את שדה הקרח בפטגוניה.

2. קרחון אופסלה הוא הגדול ביותר בדרום אמריקה. שטחו הוא 870 קמ"ר, אורכו 60 ק"מ וגובהו 70 מ'. הוא הרבה יותר גדול מאחיו המפורסם…

3. הוא אחד מהקרחונים המזינים את אגם ארגנטינו: המים הכחולים של אגם ארגנטינו ואגם ויידמה הם תוצר של הקרחונים שנמסו ומימיהם זורמים לאגם.

4. אופסלה אחראי על צבע המים המוזר של אגם ארגנטינו: כל האגמים שמימיהם מגיעים מקרחונים נוטים להיות בצבע מוזר של ירוק חלבי. כך גם אגם ארגנטינו. צבע זה מגיע כתוצאה מתהליך ההפיכה לקרחון. הקרחונים מייצרים מעין "קמח סלעים" – אבקה לבנה מעורבת בחתיכות קרחון והיא נעה במורד ההר. קמח זה משנה את צבעם של המים.

5. הקרחון נקרא על שם אוניברסיטה שוודית. אוניברסיטת אופסלה בשוודיה היא האוניברסיטה הראשונה שמימנה מחקר בנושא הקרחונים בשמורת הקרחונים.

6. כמו כל הקרחונים בשמורה, קרחון אופסלה גם הוא נסוג. מאז שנת 2001 נסוג הקרחון ב 3 ק"מ זאת בשל שינויי אקלים.

7. קשה להגיע לקרחון אופסלה כבר משנת 2008, כאשר סדרה של שברי קרחון הגיעה לאגם וחסמה את הגישה לקרחון. במקום להגיע לאגם השייט באגם מתקרב ככל האפשר לקרחון ומצליח להגיע קרוב מספיק כדי לחזות בו ובעוצמתו!

התקשרו עכשיו
03-5260011

צור קשר

מלא פרטים ונחזור אליכם בהקדם