עשרה אתרים נבחרים בטיול מאורגן: דרום אפריקה

1. קייפטאון:

נקודת ההתחלה של הטיול לדרום אפריקה היא העיר קייפטאון. קייפטאון היא עיר שחובה לבקר בה במהלך כל טיול בדרום אפריקה משום שהיא עיר בעלת יופי טבעי עם חופי ים שבהם תוכלו לבלות ולערוך קניות. סמוך לחופי הים יש היצע מגוון של מסעדות טובות, יין משובח ועושר תרבותי. הר השולחן המדהים נמצא ממש באמצעה של העיר וניתן לטייל בו במגוון מסלולים ושבילי הליכה כמו גם לצפות ממנו על יופייה של העיר. קייפטאון הייתה ידועה לאורך השנים וגם כיום בסובלנות החברתית שלה וכן בתרבות המגוונת שיש בה. סמוך לאי נמצא האי רובן – האי בו נלסון מנדלה היה כלוא במשך 18 שנים.

2.דרך היין:

ממזרח לקייפטאון, מצויה דרך היין המתפתלת בינות הרים ומהווה מסלול טיול מדהים ביופיו. ניתן לטייל לאורכה של דרך היין ולהתרשם מהארכיטקטורה ההולנדית הטיפוסית שבערים והעיירות לאורך הדרך. ניתן לשלב גם סיורי טעימות יין במגוון היקבים הקיימים באזור ולבקר בעיירות המרכזיות כמו: סטלנבוש – הקרובה ביותר לקייפטאון, פרנשוהק, וולינגטון ופארל. לאורך דרך היין קיימים מקומות לינה רבים ומסעדות ויין לרוב!

3.נתיב הגנים:

נתיב הגנים הוא למעשה דרך נוף על קו החוף הדרום אפריקאי, הידוע כאחד היפים בעולם. קו החוף מחבר מספר עיירות קטנות ונמשך לאורך 200 ק"מ. הדרך המפורסמת מושכת אליה תיירים והרפתקנים מכל העולם. בדרך תתקלו בעצי ענק ובמגוון עצום של ציפורים, באגמים יפים ובנהרות החוצים את הדרך. קו החוף נושק להרים ממש ומשופע במפרצונים ובחופים רבים בהם ניתן לעצור למנוחה ובילוי. מערות קנגו הן סידרה של מחילות ומערות טבעיות אשר מרתק לבקר בהן במהלך הטיול בנתיב הגנים.

4.פורט אליזבת:

פורט אליזבת היא עיר נמל תיירותית ומרכזית בדרום אפריקה ושוכנת במפרץ אלגואה ובפתחה של "דרך הגנים". במפרץ זה מצויים כמה מחופי הים היפים והטובים בדרום אפריקה כולה וביניהם "חוף נלסון מנדלה". בחופים אלו טמפרטורת המים נוחה לאורך השנה כולה וכמעט שאין גשם. לכן, נפוץ כאן הספורט הימי. להקות דולפינים מלוות את הגולשים במים.
העיר ידועה גם בשמה "מדיבה ביי". היא נוסדה בשנת 1820 על ידי מתיישבים בריטיים ויש בה מספר אתרים היסטוריים חשובים כמו מגדל הפעמונים המפורסם המתנשא לגובה 52 מטר ובניין העירייה.

5.דרבן:

העיר דרבן מצויה בחוף המזרחי של דרום אפריקה. זוהי עיר בילויים וקיט ומהווה יעד חופשה מספר 1 בדרום אפריקה. מזג אויר בה חמים ונעים ואפשרויות הנאה ובילוי, גלישה ושייט מרובות. בדרבן נמצא את "המייל המוזהב": זוהי רצועת חוף באורך מייל אחד המוגנת מפני כרישים על ידי רשתות גדולות בים. באזור זה מבלים המונים, גולשים ושוחים באופן בטוח ונהנים מהבילוי, ממבחר המסעדות, הברים והמועדונים לאורך החוף וממגוון החנויות.
השוק ההודי הוא יעד תיירותי פופולארי. יש בו מקדשים ומסגדים כמו גם חנויות לרוב ואוכל טעים!

6.ארץ הזולו:

ממלכת הזולו  מקורה במדינת הזולו ההיסטורית אולם כיום,  ארץ הזולו היא למעשה פרובינציה בדרום אפריקה. יש בה אפשרויות רבות לבילוי וטיול כמו טיולי ספארי אפריקאי, טיול ב"נתיב הקרבות" של אנשי הזולו, חשיפה לתרבות הזולו, צפייה בבעלי חיים רבים כמו ציפורים ושמורות טבע מעניינות. המבקרים בארץ הזולו נהנים מאירוח מסורתי של בני השבט, הכולל ריקודים אותנטיים, עבודות מקוריות של בני השבט ואפילו ביקור אצל "מרפא" השבט. כמובן שיש גם פאבים, טברנות וחנויות לממכר תרופות מסורתיות.

7.שמורת שלושלואי:

שמורת הטבע שלושלואי, מצויה צפונית לעיר דרבן. זוהי השמורה הוותיקה ביותר באפריקה כולה והיא מאפשרת למבקרים לחזות מקרוב באריות, נמרים, קרנפים, ג'ירפות ופילים. השמורה מהווה בית למאות מיני ציפורים מיוחדות וליותר מחמישים יונקים מגדולים ועד קטנים. הביקור בשמורה נערך ברכבי ספארי מיוחדים.

8.סווזילנד:

ממלכת סְוָוזִילַנְד קיבלה את עצמאותה בשנת 1968. זוהי מדינה המצויה בחלקה הדרומי של יבשת אפריקה וגובלת בדרום אפריקה בצפון, בדרום ובמערב, ובמוזמביק במזרח. למעשה, סוואזילנד היא אחת המדינות הקטנות באפריקה ואחת המונרכיות האחרונות ביבשת. למרות שהיא קטנה כל כך, יש המון מה לעשות ולראות בה כמו למשל: תרבות עשירה וטקסים מסורתיים, שמורות טבע בהן ניתן לראות את בעלי החיים הגדולים של אפריקה ונופים מרהיבים.

9.שמורת קרוגר:

שמורת הטבע קרוגר או קרוגר פארק היא השמורה הותיקה ביותר בדרום אפריקה. היא הוקמה כבר בשנת 1898וממוקמת צפונית ליוהנסבורג, במרחק של כ- 5 שעות נסיעה. יש בשמורה מגוון גדול מאד של בעלי החיים וביניהם מן הפראיים באפריקה כמו למשל: היפופוטמים, קרוקודילים, ג'ירפות, צ'יטות, פילים, אריות ועוד ועוד. אין ספק ששמורת הטבע קרוגר חושפת אתכם לפרא האפריקני במלוא הדרו!

10.מפלי ויקטוריה:

מפלי ויקטוריה  או בשמם המקומי –  מוסי אואה טוניה שפירושו – "העשן הרועם" הם המפלים הגבוהים ביותר באפריקה ובעולם כולו. המפלים מצוין בדרומה של היבשת על הגבול בין זמביה לזימבבווה. המפלים מנקזים למעשה את נהר הזמבזי – הנהר הרביעי בגודלו ביבשת אפריקה – רוחבם מגיע ל 1.7 ק"מ וגובהם ל 108 מטרים… מפלי ויקטוריה הוכרזו על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית משותף הן לזמביה והן לזימבבווה. בנוסף, המפלים נחשבים כאחד משבעה פלאי תבל. ביקור במפחים הוא חוויה יוצאת דופן. בשנים האחרונות התפתחו סביב המפלים אפשרויות רבות לספורט אקסטרים.

צור קשר

מלא פרטים ונחזור אליכם בהקדם