עובדות מעניינות על הים האדום

הים האדום הוא למעשה מפרץ של האוקיינוס ההודי המצוי בין אפריקה לאסיה. המיצר המקשר בין הים האדום לאוקיינוס ההודי הוא באב אל מנדב במפרץ עדן. בצפונו של הים האדום מצוי מדבר סיני, מפרץ אילת ומפרץ סואץ, המוביל אל תעלת סואץ. הנה מספר עובדות מעניינות על הים האדום אשר ודאי תרצו לדעת:

1. אורכו של הים האדום הוא 1900 ק"מ ורוחבו בנקודה הרחבה ביותר הוא 300 ק"מ. עומקו המקסימלי הוא 2500 מ', למרות שממוצע העומק הוא סביב 500 מ'.
2. הים האדום ידוע בריף הקסום בו ובחיים התת מימיים העשירים שבו. בסביבת החיים הזו חיים למעלה מ 1000 מינים של בעלי חיים תת מימיים ולמעלה מ 200 סוגים של אלמוגים רכים וקשים!
3. שמו של הים האדום אינו מעיד כמובן על צבעו האמיתי. המים בים האדום הינם שקופים ככל הימים. יתכן שהשם מסמל פריחת אדומה של צמחים בגובה פני המים. אחרים מציעים שהוא קיבל את שמו בשל הרי אדום הסובבים אותו ובשל הסמיכות במילים בעברית.
4. טמפרטורת המים בים האדום נשארת קבועה והיא תמיד בין 21 ל 25 מעלות צלסיוס והראות בו טובה עד לעומק של 200 מ' אולם הים האדום ידוע ברוחות החזקות שבו.
5. בשל היווצרותו עקב השבר הסורי אפריקני והיפרדות אסיה מאפריקה לפני כ 30 מיליון שנים, עדיין קיימת בו פעילות וולקנית והוא ממשיך להתרחב כל העת.
6. הים האדום משמש אתר צלילה אטרקטיבי ופופולארי במיוחד כמו ראס וחמד, שארם אל שייך וכמובן אילת.

צור קשר

מלא פרטים ונחזור אליכם בהקדם