סין והונג קונג – מופעים מסורתיים ופארקים שאסור לפספס

ביקור של תייר מערבי בסין ובהונג קונג חושף מנהגים זרים, טקסים שונים, מופעים מסורתיים ופסטיבלים שונים וכמובן שגם פארקים גדולים ואתרים אותם לא כדאי להחמיץ בטיול.
על פי המסורת הסינית, ראש השנה הסיני הוא האירוע הגדול ביותר בשנה.

הסינים מודים על מזלם הטוב בשנה שחלפה ומתפללים לשנה טובה ולמזל טוב. פרחים נמכרים בכל מקום – פריחתם מסמלת מזל טוב וגם הצבע האדום. ראש השנה הסיני נחגג בכל רחבי סין וגם בהונג קונג, בה מתקיימות תהלוכות לילה בליווי תלבושות מסורתיות, זיקוקי די נור ותחרויות מסוגים שונים. אז אם אתם מגיעים לאזור בחודשים ינואר או פברואר – בררו מתי חוגגים את ראש השנה הסיני ואל תפספסו אותו.

מופעים מסורתיים נוספים הנחגגים בסין ובהונג קונג הם – פסטיבל סירת הדרקון – זהו חג לכבוד גיבור סיני בן 2000 שנה אשר הטביע את עצמו כמחאה על שחיתות השלטון. את האירוע מציינים במרוץ סירות צבעוני – סירות מקושתות ותופים גדולים על כל סירה המכתיבים את קצב החתירה. יש גם מופעים שונים ברחובות והחוויה נהדרת. האירוע מצוין בכל שנה בחודשים מאי או יוני (משתנה בכל שנה).

גם יום המהפכה הסינית הקומוניסטית מצוין בכל שנה לזכרו של מנהיג המהפכה מאו צה טונג. מתקיימים מופעי זיקוקים, גם בסין וגם בהונג קונג.

פארקים יפים בסין ובהונג קונג

פארק ויקטוריה

ויקטוריה פארק משקיף על הנמל בשלווה, ולכאן באים כדי להתאמן בטאי-צ'י, לשחק כדורסל, לשחות ולטייל בין השבילים. בחגים כמו ראש השנה הסינית מגיעים לכאן המונים בתהלוכה מוארת בפנסים.

פארק הונג-קונג

פארק מטופח עד מאוד ועשיר בחי ובצומח. יש כאן חממה טרופית, יער צפוף בו עפות עשרות ציפורים נדירות, אגמונים ומפלים מלאכותיים.

פארק החומה

הפארק הקסום מוקף החומה הזה היה עד לפני 20 שנה אזור שורץ עכברושים ופשע. מסיבות טכניות משונות, לאחר שהבריטים חכרו את הונג-קונג, השטח המוקף חומה הזה, שהיה בסיס צבאי, נותר ללא בעלים חוקיים. חיש מהר הוא התמלא שודדי ים, מבריחים ופולשים אחרים, שהפכו אותו לאחד האזורים הדוחים בעיר. עכשיו, כאמור, הכל כאן נקי וירוק, ורק תערוכת צילומים קטנה ממחישה את מה שהיה כאן קודם.

חבל פוג'יאן, החולש על מיצרי טאיוואן הוא חבל ציורי המשלב בין ערי חוף מודרניות ומשגשגות לבין אזור הררי יפהפה, מלא שמורות טבע.

שמורת וו אי שאן (Wu Yi Shan)

שמורת וו אי שאן, בצפון חבל פוג'יאן,  היא שמורת טבע בה ניתן לצאת לשייט רפסודות בנהר תשעת הפיתולים או לבקר בהר הנמר השואג, במטעי התה מהם מופק אחד מזני התה הידועים בסין ובהר השמיימי, אשר ממנו נשקף נוף פנורמי על השמורה ופיתולי הנהר.

שמורת סאי קונג

שמורת וו אי שאן, הנמצאת בצפון חבל פוג'יאן,  מהווה שמורת טבע בה אפשר לצאת לשייט רפסודות בנהר תשעת הפיתולים או לבקר בהר הנמר השואג, כמו כן, במטעי התה מהם מופק אחד מזני התה הידועים בסין ובהר השמיימי, אשר ממנו נשקף נוף פנורמי על השמורה ופיתולי הנהר.

אין ספק שביקור בתרבות שונה כל כך ובנופים מרהיבים כל כך הוא ביקור מרתק.

התקשרו עכשיו
03-5260011

צור קשר

מלא פרטים ונחזור אליכם בהקדם