מסלולי טיול בצפון מרוקו

מסלולי טיול מומלצים בצפון מרוקו

מרוקו היא מדינה שיש המון מה לראות בה ובייחוד לחוות מסלולי טיול מומלצים בצפון מרוקו. היא מדינה מודרנית, עתיקה, בוהמיינית ומורכבת. ניתן לתת לה מחמאות רבות ועדיין זה לא יספיק. צפון מרוקו מנצחת את הכל – זה המקום להיות בו ולעשות בו מסלולי טיול רבים, לראות טבע, חופי ים וערים מדהימות. את טנג'יר ואת פס, את מרקש ואת השווקים ההומים בה – מקום אקזוטי וקסום לביקור ולבילוי.

מדובר מדינה הררית שבה קיימים שורות של רכסים כמו רכס א – ריף בצפון מרוקו והרי אטלס הנמצאים במרכזה – אלו מפרידים בין מערב מרוקו למזרח מרוקו. בין ההרים ישנם מישורים ורמות סלעיות כמו מישור נהר סֶבו, המוביל לאוקיינוס האטלנטי. מישור נהר מולויָה, הנמצא בצפון-מזרח מרוקו, מוביל לים התיכון. רמות של סלעים תופסות כמחצית ממרוקו והגובה שלהן שואף ל- 1000 מטר מעל פני הים. בצפון מרוקו מצויות בנוסף ערי מלוכה הנבדלות ביניהן בתכלית ואשר לכל אחת מערי המלוכה יש אופי מיוחד משלה.

טנג'יר היא השער של מרוקו והנקודה הקרובה ביותר לספרד. יש בה חופים מדהימים ועיר עתיקה (מדינה). באזור כדאי לבקר במערות הרקולס – בהן תמצאו נוף מדהים לים התיכון ולידן המגדלור. בנקודה זו נפגש הים התיכון עם האוקינוס האטלנטי.

מסלול טיול נוסף בצפון מרוקו שמומלץ לבקר בו הוא שפשוואן. העיר מצויה בהרי הריף והיא מפורסמת בשל אופיה האנדלוסי ובשל הצבעוניות והאור שבה. העיר העתיקה – מדינה – כל הבתים בה צבועים בצבעים שונים – מה שהופך את הסיור בה למרענן ומעניין במיוחד.

מסלולי טיול במקנס

מסלול טיול מומלץ נוסף בצפון מרוקו מתקיים בעיר מקנס, כאשר מדובר בעיר כה גדולה אשר נחשבת לאחת מ- 4 ערים קיסריות שנמצאות במרוקו. מקנס היא גם בירתו של מחוז תפיללת, שנוסדה באזור המאה העשירית על ידי שבט בשם מקנסה, שבט הנחשב לברברי והכוונה בם מקנסה היא ללוחם. חשוב לציין כי כיום גרים במקנס קרוב למיליון איש. בעיר מקנס אפשר למצוא עיר עתיקה ובה בניינים ייחודיים רבים, הבנויים בצורה אדריכלית מושלמת ואשר הם לא פחות ממפוארים.

העיר מקנס הוכרזה כאתר מורשת עולמית ע"י אונסקו עוד בשנת 1996. העיר מהווה אזור סחר מרכזי, המשמש לגידולים חקלאיים ועבודות נוספות של חקלאים וסוחרים המגיעים לעיר לסחור במרכולתם.

מסלולי טיול בפס

פס היא עצומה והשנייה בגודלה במרוקו וגם היא אחת מארבע הערים המלכותיות של מרוקו.  מיקומה הגיאוגרפי נמצא במרכזה של מרוקו, מה שמעניק לה יכולת לשלוט בעמדות כוח ובצירי תנועה חשובים.  פס נחשבת למרכז דתי ולמרכז ללימודי במרוקו. ממסלולי הטיול המומלצים נמצאים בעיר קאסבה, שבה ניתן לשוטט ברגל בה ואשר אין בה כניסה לרכבים.

במהלך טיול מאורגן למרוקו מבית רימון טיולים, אפשר להבחין בפס במבנים אדריכליים בסגנון הייחודי של מרוקו המפורסמת ובעיקר במוסדות הדת שונים ובמבצר בורג' נורד אשר בצפון לקאסבה. פס נוסדה עוד במאה ה- 8 על ידי אידריס השני, פס החדשה או המודרנית, נוסדה במאה ה- 14 ואילו העיר החדשה נבנתה על ידי צרפתים עוד בתחילת המאה ה- 20. בפס תוכלו גם לחוות את המקום גם בבתי הקפה יחודיים הפזורים בה.

מסלולי טיול במרקש

מרקש היא עיר יפה וססגונית שנבנתה באזור המאה ה- 11. הכינוי של מרקש הוא גם "הלב הפועם של מרוקו". מרקש גדושה בשווקים ססגוניים ותוססים והמקום שבו ניתן להבחין בצורה הכי טובה מבחינה זו זו נמצא בכיכר ג'מע אל פנא – כיכר בה נערכו בעבר משפטי ראווה רבים ובה מתרכזים בה אלפי מקומיים וביניהם: רוכלים, סוחרים, ואפילו להטוטנים ומרפאים, ההופכים את המקום לרווי בתרבות עשירה וייחודית. בשוק ישנו גם אוכל מקומי טעים במיוחד אשר תורםפ לחוויה ולהרגשה של מרוקו. זהו בהחלט מסלול טויל מומלץ בצפון מרוקו, בו ניתן לספוג את אווירת העיר – רק היזהרו מכייסים ואל תשכחו גם לבקר במסגד אל כותוביה אשר נבנה עוד במאה ה- 12 או, איך אפשר שלא, לבקר בארמון הבאהייה.

רבאט היא גם  עיר המלוכה ה- 4, אשר בעצמה מצדיקה טיול משלה למטייל העצמאי.

קיימים מגוון מסלולים שונים לטיול בצפון מרוקו ומדריכים שונים עם ידע שונה לכל אחד וכאשר כל מסלול שונה גם כן. הבדל נוסף קיים בין טיול שורשים לטיול שטח פראי המשלב טיול ג'יפים במדבר סהרה.

צריך גם לודא שהמדריכים המקומיים שנשכרים לטיול (אם יש כאלו) הם מדריכים מיומנים ובעלי רשיון לעסוק בהדרכת תיירים.
ביקור בצפונה של המדינה ובערים הקסומות יותיר בכם חוויות שלא תישכחנה במהרה!

למסלולי הטיולים המאורגנים של רימון למרוקו לחץ כאן

צור קשר

מלא פרטים ונחזור אליכם בהקדם