מדריך למטייל העצמאי בצפון מרוקו וערי המלוכה

מרוקו היא מדינה שיש בה כל כך הרבה מקומות קסומים בהם ניתן לבקר וליהנות ולמעשה, וכל אחד יכול למצוא בה ענין: זוגות בטיול רומנטי, משפחות בטיול שורשים, חובבי טבע ונופים מרהיבים, חובבי קיט וחופים חמימים. זהו יעד מוצלח ורב גוני במיוחד ועם אתרים מדהימים ביופיים וזה למעשה מה שהופך אותו לאטרקטיבי כל כך.

המטייל העצמאי במרוקו יוכל לבקר בערים ססגוניות המשלבות בצורה יפה כל כך מזרח ומערב, לצאת לטיולי טבע בעמקים והרים ולבקר בחופי ים. חווית הטיול בצפון מרוקו היא מושלמת ומשלבת את כל החושים.

במרוקו, כל עיר שונה מהאחרת ויש לה את הייחוד שלה. בכל אחת מהן יש שילוב של ארכיטקטורה עתיקה וקולוניאלית. מחוץ לערים הגדולות יש מרחבים עצומים הנושקים להרי האטלס ולמדבר הסהרה, והיא משובצת בעיירות ובכפרים קטנים, בנווה מדבר ובנוף קסום. זוהי מדינה הררית ובה שורות של רכסי הרים כמו רכס א – ריף בצפונה של המדינה והרי האטלס במרכזה – המפרידים בין מרוקו המערבית למזרחית. בין ההרים מצויים המישורים והרמות הסלעיות כמו מישור נהר סֶבו, הנשפך לאוקיינוס האטלנטי מישור הנהר מולויָה נמצא בצפון-מזרח המדינה, הנשפך לים התיכון.

רמות סלעיות תופסות כמחצית משטח המדינה וגובהן מגיע עד אלף מטר מעל פני הים. בטיול עצמאי בחלקה הצפוני של מרוקו תבקרו בערי המלוכה השונות ביניהן ובכל אחת מהן תיהנו מהייחודיות ומהאופי הכל כך מיוחד לה.

מקנס:

העיר מקנס היא עיר גדולה והיא גם אחת מארבע הערים הקיסריות במרוקו (ערי המלוכה). מקנס היא בירתו של מחוז תפיללת. היא נוסדה במאה ה- 10 על ידי שבט ברברי בשם מקנסה שפירושו – לוחם, וכיום גרים בה ובסביבתה קרוב למיליון תושבים. במקנס יש מדינה ועיר קיסרית עתיקה וכן בניינים מפוארים ומלכותיים. העיר הוכרזה על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית בשנת 1996. מקנס מהווה מרכז סחר באזור כולו לגידולים חקלאיים ועבודות נוספות של חקלאים וסוחרים המגיעים לעיר לסחור במרכולתם.

פס:

פס היא עיר גדולה ביותר והשנייה בגודלה במרוקו וגם היא אחת מארבע הערים המלכותיות.  היא מצויה במרכזה של המדינה, מה שמעניק לה יכולת לשלוט בעמדות כוח ובצירי תנועה חשובים. לאורך השנים נחשבת פס למרכז דתי ומרכז לימודי במרוקו כולה. מרבית המקומות הראויים לביקור בפס נמצאים בעיר הישנה בה יש קאסבה, אשר ניתן לשוטט ברגל בה ואין כניסה למכוניות.

כמובן שיש בפס מבנים עם האדריכלות המרוקאית המפורסמת וניתן לראותה בעיקר במוסדות הדת השונים ובמבצר בורג' נורד שנמצא מצפון לעיר הישנה. פס הישנה נוסדה במאה השמינית על ידי אידריס השני, פס החדשה או המודרנית, נוסדה במאה ה- 14 ואילו העיר החדשה נבנתה על ידי הצרפתים בתחילת המאה ה- 20. בפס תוכלו לספוג את אווירת המקום גם בבתי הקפה היחודיים הפזורים בה ובעיקר בעיר הישנה.

מרקש:

מרקש היפה והצבעונית נבנתה במאה ה- 11 והיא קרויה היום "הלב הפועם של מרוקו". העיר מלאה בשווקים צבעוניים ותוססים והמקום הבולט ביותר לצבעוניות זו נמצא בכיכר ג'מע אל פנא – כיכר שבעבר שימשה למשפטי ראווה והיום מתרכזים בה אלפי רוכלים, סוחרים, להטוטנים, מרפאים ועוד ועוד והופכים את הכיכר למקום בו ניתן להסתובב שעות ולהיחשף לתרבות הייחודית. בשוק מוכרים גם אוכל רב וזהו בהחלט המקום לספוג את אווירת העיר – רק הישמרו מכייסים. גם במרקש יש מספר מבנים בעלי ארכיטקטורה ייחודית כמו מסגד אל כותוביה מהמאה ה- 12 או ארמון באהייה הבנוי בסגנון אנדלוסי.

רבאט היא עיר המלוכה הרביעית המצדיקה ביקור של המטייל העצמאי במרוקו.
ביקור בצפונה של המדינה ובערים הקסומות יותיר בכם חוויות שלא תישכחנה במהרה!

צור קשר

מלא פרטים ונחזור אליכם בהקדם