מדריך טיול למנילה בירת הפיליפינים

אם אתם אוהבים ערים גדולות – מנילה היא העיר עבורכם: קצב החיים, המקום בו אתם יכולים לאכול, לשתות ולעשות קניות 24 שעות ביממה. מנילה, פנינת המזרח כשמה כן היא.

הקליפה האפורה והלא מושכת טומנת בחובה פנינה של ממש שיש כל כך הרבה מה לראות בה! עיר זו עברה אסונות רבים ועדיין היא עיר אסייתית יפה ומלכותית וכאוטית…

שכונות עוני רבות, מגדלים גבוהים הנוגעים בשמיים, קניונים ענקיים עם מיטב המתגים והחנויות, רחובות עם תנועה והמולה כל העת – מטרופולין חי ותוסס!

מלבד המראות יוצאי הדופן ניתן למצוא במנילה גם סצנת אמנות חזקה, מגלריות שונות למוסיקת אינדי חיה.

שלבו זאת עם ברים רבים, שווקי אמנות ובתי קפה ותקבלו מקום בו שווה להיות.

במנילה תמצאו שילוב של תרבויות היוצרים את המורשת הפיליפינית: תרבות ספרדית, סינית ואמריקאית מעורבבות אחת בשניה. כמו ערי בירה אחרות מנילה אינה דומה לשאר המדינה. יש בה 12 מיליון תושבים, היא צפופה וסובלת מזיהום אוויר ומפקקי תנועה כבדים.

במנילה יש אזורים עניים מאד, ילדים קטנים מנקים את החלונות, רוקדים או פשוט מתחננים לאוכל או לכסף ובאותה עת יש קניונים עצומים המלאים בתושבי מנילה עשירים ולבושים על פי צו האופנה כמו בכל עיר מערבית אחרת ובשעה שחלקיה הישנים של העיר מתפוררים, החלקים החדשים נראים חדשים ומודרניים לחלוטין.

העיר נמצאת בבום של צמיחה כמו הרבה ערים אסייתיות אחרות.

תיירים המבקרים במנילה זוכרים את האוכל הנפלא, הברים ומועדוני הלילה הרבים אבל יש עוד מספר אטרקציות שכדאי לראות בבירת הפיליפינים.

אינטרמורוס: החלק העתיק ביותר בעיר שקיים עוד מהמאה ה 16 וה 17 ויש ניגוד רב בין חלק זה של העיר וחלקיה המודרניים. יש במקום כנסיות, ארמונות ומגדלי משרדים בארכיטקטורה קולוניאלית מקסימה.

כמו יישובים קולוניאלים רבים יש פה תחושה של אירופה בלב המזרח. חפשו את פסלו של המלך קרלוס הרביעי בכיכר רומא, טיילו ברגל או במרכבה רתומה לסוסים.

כנסיית סן אוגוסטין: מבנה מרשים זה הוכרז על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית והוא נחשב ככנסיית האבן העתיקה ביותר בפיליפינים, עוד מהמאה ה-16.

הכנסייה בנויה בסגנון בארוק וכדאי מאד לבקר בה בזכות הציורים הציורים והקישוטים שבה. הגיעו מוקדם בבוקר או מאוחר ביום כאשר אין חתונות במקום.

מוזיאון סן אוגוסטין: המנזר הצמוד לכנסייה נהרס בזמן מלחמת העולם השנייה אבל נבנה מחדש  בשנות השבעים והפך למוזיאון.

במוזיאון ניתן לקבל הצצה לתקופה הקולוניאלית של מנילה ולאמונה הקתולית של תושביה. במוזיאון אוסף מרשים של ציורים, פסלי עץ, רהיטים ופרטים נוספים שנאספו מרחבי המדינה. במוזיאון יש פירוט על ההיסטוריה של העיר מבואם של הספרדים ב 1500 ועד ההרס החלקי של מנילה ב 1945.

צ'יינה טאון: במבט ראשון בצ'יינה טאון של מנילה נראה כאילו אין לתיירים מה לעשות שם – היא רועשת, מלאה בתחבורה והמולה אבל כדאי לזכור שיש סינים בפיליפינים עוד מהמאה התשיעית ורובע זה הידוע בשם בינדונדו צמח וגדל עם מהגרים סיניים ומשפחותיהם לאורך העידן הספרדי בפיליפיניים.

כדאי מאד לבקר בצ'יינה טאון, לבקר במקדשים הבודהיסטים, בחנויות התבלינים ובבתי המרקחת הסיניים לשוטט ברחובות ההומים ולטעום מאכלים סיניים טעימים.

מוזיאון איילה: במקאטי יש מוזיאון לאמנות פיליפינית, אתנולוגיה וארכיאולוגיה במבנה גדול ומרשים ששימש בעבר כבניין הבורסה.

יש במוזיאון 6 תערוכות קבועות ועוד תערוכות מתחלפות והוא ראוי מאד לביקור.
טיילת החוף של מנילה: הטיילת ליד המים במפרץ מנילה היא מקום מיוחד לביקור בעיקר בזמן השקיעה ושעות הערב.

הנוף הקסום היה התפאורה לקרב בין צבא ארה"ב וספרד ב 1898 שהסתיים בניצחון אמריקאי והפיל יותר מ 4300 שנים של שלטון ספרדי. אורכה של הטיילת הוא 2 ק"מ מהשגרירות האמריקאית עד למרכז התרבות של הפיליפינים. זהו אזור קטן עם מוסיקה חיה, הופעות רחוב ודוכני מזון.

פורט סנטיאגו: בסיס הממשלה הספרדית שנבנה ב 1571.

הרבה התרחש במקום זה וכל מה שהתרחש קשור להיסטוריה הפיליפינית.
קתדרלת מנילה: נוסדה ב 1571 ולאורך השנים סבלה משריפות, רעידות אדמה ומלחמה ושמשת כאנדרטה בכיכר רומא. הקתדרלה שופצה לפני מספר שנים וניתן לבקר בה. ניתן להיכנס לקתדרלה גם בזמן חתונות.

פארק ריזאל: פארק זה גם הוא קשור להיסטוריה הפיליפינית.

ב-1946 הוכרזה עצמאות באופן רשמי בפיליפינים במקום זה הקרוי על שמו של חוזה ריזאל שהיה פטריוט שהוצא להורג ב 1896 והוביל את המהפכה הפיליפינית.

פאקו פארק: פארק נוסף על שם גיבור לאומי. הפארק בעל מבנה סיבובי ושימש כבית קברות במאה ה 19.

בית הקברות הסיני: זוהי עדות נוספת לתקופה הקולוניאלית בפיליפינים.

בית הקברות הוקם במיוחד לקהילה הסינית אשר לא הורשו להיקבר בבתי הקברות הקתולים בעיר.
שוק הדגים: שוק זה קרוב למול אסיה ומוכרים בו סוגים שונים של דגים ופירות ים.

מסעדות רבות רוכשות בשוק את הדגים הטריים למסעדות שלהם. ניתן גם לאכול במקום במחירים לא זולים אבל המזון טרי.

קניון גרינבלט: קניון ענק שנמצא במקאטי.

יש במקום 300 חנויות ומסעדות אבל יש עוד חנויות רבות נוספות במסדרונות רבים שניתן ללכת בהם לאיבוד בקלות רבה.

קניון נוסף, השני בגודלו בעיר הוא SM מגה מול.
הוא נמצא באזור העסקים של מנילה ויש בו יותר מ 800 חנויות. יש במקום את כל הרשתות הבינלאומיות.
אטרקציות לילדים: אם אתם מגיעים למנילה עם ילדים יש לכם אפשרויות רבות לבילוי ולהנאה מהשיטוט ברחובות המשוגעים ועד לחלקים השקטים יותר בעיר. יש פארקים לילדים, בדרך כלל ליד הקניונים השונים והרבים. במקום המפגש בין פארק ריזאל ומפרץ מנילה.

ניתן לראות את חיי הים באוקיינוס השקט. יש בעיר גם גן חיות ופארק שעשועים ראוי לביקור.
בביקור במנילה תיהנו משפע של אפשרויות לבילוי ולהנאה .

החל מההמולה, דרך השופינג, הסצנה הקוסמופוליטית שיש בעיר, נקודות המפגש הרבות על האוכלוסייה המקומית וההנאה מושלמת.

התקשרו עכשיו
03-5260011

צור קשר

מלא פרטים ונחזור אליכם בהקדם