מדריך טיול בבלקן אלבניה מקדוניה ומונטנגרו

טיול בבלקן, ערש של תרבות וציוויליזציות ואימפריות עתיקות הוא טיול אל העבר ואל ההווה עם מדינות מתחדשות הנפתחות למערב ומספקות הצצה לתרבות שונה ומיוחדת ולשפע של נופים קסומים והיסטוריה מרתקת.

טיול לאלבניה

אלבניה היא מדינה עם יופי טבעי בולט כל כך, שלעיתים ניתן לתהות מדוע לקח לנו כל כך הרבה שנים לגלות אותה ומדוע לקח למדינה עצמה להבין שיש לה אוצר תיירותי ולהתחיל לשווק אותו לעולם לאחר נפילת הקומוניזם ב 1991.

מדריך טיול בבלקן אלבניה מקדוניה ומונטנגרו

אלבניה מציעה מגוון יוצא דופן של אטרקציות ייחודיות, שחלקן בזכות הבידוד בו שהתה כל כך הרבה שנים, כמו: קודים מיוחדים בהתנהגותם של תושבי ההר, אתרים ארכיאולוגיים עתיקים וכפרים בהם נראה כאילו הזמן עצר מלכת. בירתה של אלבניה, העיר טירניה והחופים היפים שיש במדינה מוסיפים אף הם ליופיה של אלבניה ולמגוון החוויות שתוכלו לצבור במהלך טיול בה.

מדריך טיול בבלקן אלבניה מקדוניה ומונטנגרו

טיול למקדוניה

מקדוניה היא מדינה קטנה עם היסטוריה מורכבת ומסקרנת במיוחד! בחלקה שייכת לאזור הבלקן, בחלקה למדינות הים התיכון והיא גם בעלת בהיסטוריה עשירה בה משולבים היוונים, הרומאים והעות'מנים. מקדוניה מציעה מגוון של אתרים הסטורים ומרשימים לצד מקומות מודרניים. במדינה קטנה כל כך יש נוף ויופי, אתרים הסטורים, אתרים מודרניים ארוזים יפה יחדיו.

מדריך טיול בבלקן אלבניה מקדוניה ומונטנגרו

בירתה של מקדוניה, סקופיה, היא אחת מהבירות יוצאות הדופן באירופה, בה יש כל העת התחדשות אורבנית מתמדת שהופכת אותה לעיר בה יש שילוב מוזר היוצר פאזל צבעוני ומעניי של מבנים ממקורות שונים היוצרים עיר מעורבת ומגוונת שאינה מפסיקה להפתיע.
מחוץ לבירה יש אפשרויות בילוי רבות לחובבי הטבע בטיולים רגליים במסלולים שונים, רכיבת אופניים, טיפוס על הרים, טעימת יינות ועוד…זאת לצד כפרים בלקניים מסורתיים. במקדוניה יש דם חופי ים, פסטיבלים שונים בימות הקיץ, ואתרי סקי מצוינים בימות החורף בנוסף, כנסיות ביזנטיות, תרבות ומורשת עתיקה. כל אלו הופכים את מקדוניה ליעד תיירותי נחשק ויפה.

מדריך טיול בבלקן אלבניה מקדוניה ומונטנגרו

טיול למונטנגרו

מונטנגרו היא מדינה לחופו ש הים התיכון בדרומה של יבשת אירופה. יש לה קו חוף גם לאורכו של הים האדריאטי. אם היינו צריכים לתאר את מונטנגרו בשתי מילים בלבד היינו ללא ספק אומרים: "הר" ו "ים". זוהי מדינה קטנה בשטחה אולם יש בה שילוב של הרים גבוהים, מישורים נרחבים, קו חוף מדהים, ממצאים הסטורים מרשימים וערים יפהפיות.
הנופים במונטנגרו פראיים מאד, הכפרים בה קטנים, מיוחדים ואותנטיים והתרבות בה היא בחציה בלקנית ובחציה אירופאית. פירוש השם מונטנגרו הוא: ההרים השחורים.
מדריך טיול בבלקן אלבניה מקדוניה ומונטנגרו

במונטנגרו תוכלו ליהנות ממגוון משגע של טבע ולצאת לטיולי שטח בהרים הגבוהים, לנסוע ולטייל לאורכו של קו החוף המדהים ביופיו ולהיחשף לתרבות המקורית שלא נפגעה עדיין בעיירות קטנות וציוריות לאורכו של מסלול הטיול.

המדינה מתאימה למטיילים חובבי טבע ואף לטיולים עם ילדים. תוכלו ליהנות מטיולים רגליים, מראפטינג הרפתקני בנהרות, מחופי ים קסומים ומסקי בהרים בחורף. יש במונטנגרו 4 שמורות טבע גדולות שחלקן אף הוכרזו כאתרי מורשת עולמית על ידי אונסק"ו.
לסיכום, מדינות הבלקן מסבירות פנים לתייר ויקבלו את פניכם בחום ובלבביות רבה עם פעילויות המתאימות לכל הגילאים ולכל הרכב משפחתי.

התקשרו עכשיו
03-5260011

צור קשר

מלא פרטים ונחזור אליכם בהקדם