השמורה קיריגואה טיול לגוטמאלה

קיריגואה היא שמורה ארכיאולוגית של ממלכת המאיה המצויה בגואטמלה. קיריגואה מצויה רק מספר קילומטרים מהכביש המחבר בין גואטמלה סיטי ווארטו בריוס וממוקמת  בעמק נהר המונטוגואה.

קיריגואה היא אחד מאתרי המאיה הקטנים ביותר אולם גם אחד מהאתרים החשובים  והמשמעותיים ביותר בשל היצירות האומנותיות שיש בו שנעשו על ידי בני המאיה ומתארות אירועים פוליטיים חשובים בשושלת בני המאיה.

כיום, המקדשים והארמונות של העיר מצויים בליבו של פארק ירוק ויפה, אשר היה בעבר המרכז של קיריגואה. רק בתקופה האחרונה החלו מרכזים ומארגנים את הממצאים הארכיאולוגים הללו.

 

בקיריגואה מצויים כ 22 פסלים המהווים דוגמה ממשית לאמנות הפיסול של בני המאיה. בשונה מערי מאיה אחרות, הפסלים בקיריגואה עשויים מאבן אשר שרדה אלף שנים ומצויה במצב טוב יחסית. למרות שלבני המאיה לא היו כלים ממתכת והשתמשו רק בכלים העשויים מאבן, הם עדיין יצרו פסלים מפורטים ומדוייקים ביותר.

אזור העיר קיריגואה היה מאויש כבר משנת 200 לספירה ובניית האקרופוליס החלה בשנת 500 לספירה. בשל מיקומה האסטרטגי, בעמק נהר מוטיגואה, יש היסטוריונים המאמינים שהאזור היה מיושב כבר בשנת 1500 לפני הספירה. כאשר תרבות בני המאיה דעכה, בערך במאה ה 9 לספירה ועיירה אחרי עיירה ננטשה וכך גם קיריגואה. לא נבנו בה בניינים חדשים אחרי 850 לספירה ומניחים שהעיר ננטשה לחלוטין בשנת 900.

בעת המודרנית, קיריגואה הוזכרה לראשונה על ידי ג'ון לויד סטפנס ב 183.

סטפנס ניסה לקנות את העיירה אולם ללא הצלחה. החל מ 1975 נעשים מחקרים רבים על העיר ועברה.

צור קשר

מלא פרטים ונחזור אליכם בהקדם