הפארק הלאומי טורס דל פיינה

טורס דל פיינה – מגדלי הכאב בתרגום מילולי, הינה שמורת טבע מדהימה בדרום צ'ילה שבה מתנשאים לגובה רב שלוש פסגות גרניט גבוהות ויפות שעוצבו באמצעות כוחם של הקרחונים. הפסגות מכונות "המגדלים של פאיינה" והפסגה הגבוהה ביותר בשמורה היא בגובה 2500 מ'. עמודי הגרניט המרשימים שולטים על כל הנוף בסביבה. זוהי השמורה הטובה ביותר בכל דרום אמריקה וראויה לביקור ושהיה של מספר ימים.  השמורה הוקמה ב 1959 ובה יערות, חיי פרא, טבע טהור הנשמר בקפידה על ידי פקחי השמורה והמדינה. יש בה הרים, אגמים וקרחונים מרהיבים.

מבקרים רבים מגיעים לשמורת הטבע הייחודית ויכולים לטייל בה במסלולים קצרים יותר וארוכים. יש בשמורה שפע של בעלי חיים מיוחדים, עופות וטורפים והוא מהווה את ביתם של בעלי חיים שונים כמו ננדו, פלמינגו ומינים שונים נוספים של ציפורים. השמורה מצליחה לשמור על חייהם של בעלי חיים גדולים יותר כמו פומה והחיות הן במקום הראשון והשמורה מגנה על החיות. בני האדם הם אורחים בשמורה וההקפדה על התקנות רבה מאד. אסור למשל להדליק אש ועוד איסורים רבים ושונים.

כאשר מזג האוויר בהיר, יש בשמורה נוף מדהים מכל מקום כמעט. אולם, עתים קרובות פסגות הגרניט מכוסות בעננים שעות וימים רבים. מזג האוויר משתנה במהירות ולעיתים ניתן לקבל 4 עונות ביום אחד בעת ביקור בשמורה, עם סופות גשם פתאומיות.

גודלה של השמורה הוא 1810 קמ"ר והתשתיות בה מפותחות ביותר. יש אפשרויות לינה נוחות במתחם של השמורה אבל מומלץ להזמינן מספיק זמן מראש.
הביקור במקום אורך בין 3 ל 7 ימים כדי שניתן יהיה ליהנות ממסלולי הטיול והפעילויות האחרות. סיורי יום מודרכים במיניבוס יוצאים בכל יום מפוארטו נטאלאס אולם נותנים רק הצצה למה שהשמורה יכולה להציע.

בסף שנת 2011 פרצה שפה גדולה בשמורה אשר שרפה שטחים נרחבים. האש נמשכה מספר שבועות והרסה את נ=היערות העתיקים, הרגה בעלי חיים ושרפה מספר תשתיות של הפארק. מאז, הפיקוח בשמורה הדוק הרבה יותר וכל מי שלא שומר על הכללים מוצא מהשמורה.

צור קשר

מלא פרטים ונחזור אליכם בהקדם