הנהר התת-קרקעי פוארטו פרינסס

פוארטו פרינססה היא בירתו של האי פלאוון אשר בפיליפינים. העיר עצמה אינה מכילה אטרקציות תיירותיות אולם, ממנה ניתן לצאת לטיולים באי ובין היתר להגיע לסבאנג ולנהר התת קרקעי המפורסם פוארטו פרינססה.

סאבאנג הוא כפר קטן ושקט והוא מהווה את נקודת המוצא לביקור בנהר התת קרקעי אשר הוכרז על יד אונסק"ו כאתר מורשת עולמית ונבחר אפילו לאחד משבעת פלאי תבל. ביקור במקום הוא ראוי מאד ומומלץ לכל מי שמבקר בפיליפינים. המקום אכן מלא במבקרים ובתיירים שאינם מחמיצים את ההזדמנות לשייט בנהר התת קרקעי המיוחד במינו.

אחד המאפיינים היחודיים של הנהר התת קרקעי הוא שהנהר יוצא ישירות מתחת לקרקע אל הים ולכן, חלקו התחתון של הנהר תלוי מאד בגאות ובהשפעותיה. האזור כולו משמש סביבת מחייה לבעלי חיים רבים. זוהי מערכת אקולוגית שלמה ואחת היערות החשובים בכל אסיה.

הנהר התת קרקעי פוארטו פרינססה מכיל את אחת ממערכות המערות המרשימות ביותר בעולם הכוללות  מישורי קארסט, יופי טבעי ויערות עתיקים בהם חיי פרא עשירים.  פוארטו פרינססה ממוקמת בחלקו הדרום מערבי של ארכיפלג האיים של הפיליפינים והיא מצויה 360 ק"מ דרומית מערבית למנילה – עיר הבירה.

אורכו של הנהר התת קרקעי הוא 8.2 ק"מ, מה שהופך אותו לנהר התת קרקעי הארוך ביותר בעולם. במקוםיש תצורות סלע מדהימות ביופין.
זהו הפארק הלאומי הראשון שמנוהל בצורה אפקטיבית על ידי הממשל המקומי ומהווה סמל למחויבותו של העם הפיליפיני להגנתו ושימורו של הטבע בו הם מתגוררים.

צור קשר

מלא פרטים ונחזור אליכם בהקדם