המדריך למטייל בעיר סנט פטרסבורג

העיר סנט פטרסבורג הוקמה מתוך כוונה לפאר את שמה של רוסיה ברחבי העולם על ידי בניית עיר בסגנון מערבי ומודרני ומקדישה את העיר לפטר הגדול.
העיר נוסדה על ידי הצאר פטר הגדול ב 1703 וכונתה: החלון אל אירופה.

יורשיו של פטר הגדול כווננו את סגנון הבניה בעיר, העסיקו ארכיטקטים אירופאיים והוסיפו לעיר ארמונות מדהימים וקתדרלות רבות.
סנט פטרסבורג צמחה וגדלה להיות בירתה של רוסיה והעיר המודרנית הראשונה בה. זוהי עיר מוכרת ברחבי העולם כמרכז כלכלי, תרבותי ופוליטי של רוסיה ושל אירופה.

לאחר המהפכה הקומוניסטית, עיר הבירה של רוסיה חזרה להיות מוסקבה, ועדיין, עד היום, בסנט פטרסבורג מרגישים כמו בעיר אימפריאלית והיא מהווה את הלב ההיסטורי והתרבותי של
רוסיה – עירם של הצארים הרוסיים.

בין אם אתם מגיעים לסנט פטרסבורג בקרוז וחוצים את 342 הגשרים שבעיר בשייט או רק צופים באותם גשרים מעל נהר נווה – לעולם לא תהיו רחוקים מהמים בסנט פטרסבורג.
לכן, רבים משווים את העיר לונציה אבל הדמיון מפסיק בדיוק כאן. כאשר מטיילים באתרים ההיסטוריים של העיר נחזה בתעלות שבסמוך להן בנויים ארמונות מפוארים בסגנון בארוק ונאו קלאסי. מצפון למרכז העיר תוכלו לבלות גם בחוף ים.

סנט פטרסבורג היא פנינה של אוצרות אמנותיים ותרבותיים. ניתן לבלות ימים שלמים בהרמיטאז' ולראות שפע של אמנות ויצירה, החל ממומיות מצריות ליצירות של פיקאסו וכמובן אמנות רוסית – האוסף הגדול ביותר בעולם.
תוסיפו לזה מופע בלט, אופרה או קונצרט קלאסי (או הכל) ותקבלו בילוי תרבותי מהמעלה הראשונה. בעיר יש גם אמנות עכשווית במוזיאונים, אמנות רחוב ושפע של גלריות לאמנות.

הלילות הלבנים של סנט פטרסבורג בחודשי הקיץ ידועים בעולם כולו.
השמש הצפונית בקושי שוקעת בטופק. בחודש מאי כל הפארקים והגנים הציבוריים מתמלאים בפריחה יפהפייה ובעצים מלבלבים  ופורחים ובאמצע חודש יוני מצטרפים גם מופעי אומנות ופסטיבלים שונים, קונצרטים בחוץ לקהל הרחב ומסיבות אל תוך הלילה. זוהי עונה נהדרת לבקר בעיר. אבל העיר יפה מאד גם בתחילת האביב, בסתיו ואפילו בחורף.

השמיים יכולים להיות אפורים והקרקע מכוסה בשלג אבל יש בה שפע של מקומות של תרבות והנאה!
סנט פטרסבורג מייצדת תערובת יוצאת דופן של תרבויות מרוסיה ואירופה.
מכל השמות שיש לעיר, השם המתאים ביותר הוא: בירת התרבות.

זוהי ללא ספק עיר ייחודית עם אווירה מיוחדת במינה ואי אפשר להישאר אדישים אליה.

צור קשר

מלא פרטים ונחזור אליכם בהקדם