דרך המשי באוזבקיסטן

דרך המשי החוצה את אוזבקיסטאן ולמעשה דרך המשי מהווה שם נרדף לאוזבקיסטן. דרך זו ארוכה מאד, חוצה מדינות והיא בעלת היסטוריה עשירה ביותר.

אוזבקיסטן היתה לאורך ההיסטוריה מרכזה של דרך המשי עם ערים כמו בוקהארה וסמרקנד ששקקו חיים אלפי שנים והיוו מרכזים להולכים בדרך המשי ולמעבירי הסחורות, התרבויות והטעמים למיניהם. מעבר סחורות הביא איתו לאורך השנים גם רב לטריטוריה וכך הפכה אוזבקיסן למוקד של קרבות ומלחמות  ולמאבקי תרבויות. ניתן לראות זאת לאורכה של דרך המשי באוזבקיסטן גם היום.

מהי דרך המשי?

אין דרך משי אחת בלבד אלא זוהי סדרה של נתיבים ודרכים שהובילו ממרכז אסיה לאירופה. דרך זו נחשבה לדרך הראשית והמרכזית בעולם. שמה של דרך המשי ניתן לה על ידי גיאוגרף גרמני בשם פרדיננד פון ריצ'טופן ב 1877.

דרך המשי לא שימשה רק למסחר מהמזרח למערב, בעיקר של משי אלא גם מוצרים יקרים אחרים כמו נייר ופורצלן. ממערב למזרח עברה סחורה כמו יין, צמר ופירות ואגוזים. כמו גם גמלים כפולי דבשת, שפחות ומה לא.

הפופולאריות של דרך המשי החלה לדעוך כאשר אירופאים החלו לבחון דרכי מסחר חדשות במאה ה 13 ומאז החלה דעיכה איטית של הדרך והערים שהיו על הנתיב שלה.

כמטיילים בדרך המשי תוכלו לבקר בערים המרכזיות בדרך המשי כמו סמרקנד ואחרות, בטרקמניסטן ובנקודות חשובות נוספות כמו מרב , סדרה של ערים מוקפות בחומה המשקפות את הזמן שעבר. זהו מסע נפלא אל העבר, לערים מיוחדות, לטעמים מיוחדים, להיסטוריה המוסלמית. בשנים האחרונות פורחת בערים לאורך דרך המשי עבודות אמנות רבות המתקבלות באהבה על יד התיירים מן המערב.

טשקנט, בירתה של אוזבקיסטן היתה בעבר אחד ממרכזי המסחר הגדולים ביותר על דרך המשי. עד היום יש עדויות לכך והיא  יצואנית גדולה של כותנה, של משי ושל בדים למזרח אירופה. בשל רעידת אדמה שהיתה ב 1966 אין הרבה זכר לעיר העתיקה. לעומתה, סמרקנד ובוקאהרה השתמרו כהלכה ומהוות מוקדים תיירותיים לאורך הדרך.

צור קשר

מלא פרטים ונחזור אליכם בהקדם