ברצלונה: המדריך המלא למטייל בברצלונה

ברצלונה משלבה בתוכה את כל מה שמקסים בערי הים התיכון: מרחב רגוע, חודשים של שמש, אוכל מצוין יחד עם התרבות והעיצוב של כל עיר אירופאית אחרת. השילוב הוא מושלם!

הארכיטקטורה בברצלונה היא ברובה גותית והעיר מלאה בה, כמו גם בעבודות אריכטקטוניות של אמנים גדולים כמו גאודי. מלבד היופי הארכיטקטוני של העיר, ברצלונה מלאה במסעדות איכותיות, בעלות כוכבי מישלן אבל גם במסעדות עממיות יותר, ברים של טאפאס המנוהלים על ידי משפחות. זוהי עיר עם זהות ייחודית – הזהות הקטאלונית והשאיפה של קטלוניה לעצמאות, השפה והתרבות השונה – כל זה בא לידי ביטוי באופן בולט בברצלונה.

חודשי החורף בברצלונה ברובם קרירים אך יכולים להיות ימים חמימים, בשעה שהקיץ חם מאד ולח מאד אך הוא אינו חם כמו בערים ספרדיות אחרות. חודשי האביב והסתיו הם החודשים הטובים ביותר לביקור בעיר, למרות שיכול לעיתים לרדת גשם באופן פתאומי, בעיקר בחודשים אוקטובר ונובמבר.

התקופה מסוף אוגוסט ועד תחילת ספטמבר היא תקופה מוזרה – מרבית המקומיים בעלי האמצעים עוזבים את העיר וזה הופך את העיר לשקטה יותר, עם תנועה חלשה אבל זה גם אומר שמסעדות סגורות ויש אירועי תרבות מעטים. הזמן בו העיר עמוסה ביותר הוא תקופת חג הפסחא.

טיפים: בברצלונה נהוג להשאיר טיפ והנטייה היא לעגל כלפי מעלה ולא יותר מכך. כך בברים, בתי קפה ומוניות. משאירים רק מספר מועט של אירו בכל המסעדות היוקרתיות יותר.

הספרדים אינם מנומסים במיוחד (דומים לישראלים במקצת). בשפה הספרדית הכל עניין של אינטונציה.

יש מושג קלוש לענין של מרחב אישי (כמו בישראל) ואנשים אומרים שלום גם לזרים.

האוצרות הארכיטקטונים של ברצלונה נעים על פני 2000 שנים. בעיר נוכחות מרשימה של מבנים מתקופת ימי הביניים – בעיקר ברובע הגותי, כיכרות וקתדרלות מהמאה ה-14. בחלקים אחרים של העיר יש מבנים מודרניים יותר כמו יצירותיו של גאודי והארכיטקטורה הקטאלנית העכשווית. ברצלונה היוותה השראה לאמנים כמו פבלו פיקאסו ומירו – ולשניהם יש מוזיאונים מכובדים בברצלונה.

מימו הכחולים של הים התיכון, חופי הים הארוכים והיפים – כל אלה הופכים למקום בו ניתן לבלות, להיכנס לים, לרוץ אוו לרכב על אופניים לאורך הטיילת. ניתן להתרשם מהנוף גם מהים בשייט בסירת פדלים או קייאקים או אפילו שייט לקראת שקיעה.

גבעות קולסרולה נמצאות ברקע של העיר והן מהוות יעד נהדר לטיולים רגליים, רכיבה על אופניים או סתם צפייה בנוף. בעיר עצמה ההעפלה להר היהודים גם היא חושפת נוף מרהיב של העיר, יחד עם גנים בוטניים, טירה עתיקה ומוזיאון מעניין.

בערב יש מגוון רחב של אפשרויות לבילוי בברצלונה. מתחילים עם שתייה עם שקיעת החמה תוך כדי צפייה בנוף או מחוף הים.

כשהחושך יורד יש מקומות רבים של מוסיקה חיה: מופעי פלמנקו, מועדוני ג'אז, קונצרטים. לקראת חצות הברים מתמלאים והשמחה גדולה.

 
התקשרו עכשיו
03-5260011

צור קשר

מלא פרטים ונחזור אליכם בהקדם