אתרי תיירות מפורסמים באיטליה

איטליה היא אחת המדינות המובילות בעולם התיירות וזוכה למיליוני מטיילים מדי שנה. יש באיטליה נופים קסומים, מגוון רחב מאד של אתרים מסקרנים, היסטוריה מרתקת, אטרקציות רבות הן לילדים והן למבוגרים, עיירות עתיקות, יפות וציוריות וערים גדולות ומודרניות ומעל הכל כמובן – האוכל האיטלקי… כל זה במדינה מדהימה בה יש מגוון טיולים מאורגנים המתאימים לסוגים רבים של משפחות. החל מזוגות מבוגרים ועד למשפחות עם ילדים בוגרים וילדים צעירים. באיטליה תחוו ערים גדולות וסואנות, כפרים קטנים וציוריים, פסגות מושלגות ועמקים מוריקים ואנשים מסבירי פנים וחביבים.

למרות שיש באיטליה הרבה יותר מזה, קיימים מספר אתרי תיירות אותם אסור להחמיץ במהלך טיול באיטליה ואנו ברימון טיולים כוללים אותם במסלולי הטיול שלנו.

1.    הקולוסיאום ברומא:

הקולוסיאום העתיק ברומא הוא אתר חובה לכל מטייל המגיע למדינה זו. האמפיתיאטרון העצום הוא הגדול ביותר שנבנה אי פעם על ידי האימפריה הרומית והוא נשאר כדוגמה להיכלי ספורט עד התקופה המודרנית. היום המבנה עומד בניגוד בולט להתפתחות המודרנית שמסביב ובסמוך לו שוכנים שרידיו של הפורום הרומאי. חובה לבקר במקום העתיק המשקף את ההיסטוריה והעוצמה של האימפריה הרומית.

2.    תעלות ונציה:

שייט בגונדולה בתעלות ונציה היפה הוא חוויה שאינכם יכולים לוותר עליה. זוהי מסורת של שנים ואין מבקר בעיר הצפונית שלא מתנסה בה. ונציה היא עיר המורכבת מאיים ומתעלות רבות המחברות בין אותם איים ומהווים למעשה את רחובותיה של העיר. סירות רבות בכל הגדלים משייטות בתעלות העיר והמפורסמת שבהן היא הגולנדולה המסורתית עם משיט הסירה – הגונדולייר  הלבוש חולצת הפסים וכובע הקש המפזם ברומנטיות את שירה או סולו מיו… אין ספק ששייט בגונדולה מוסיף רבות לקסמה הרומנטי של העיר. הגראנד קנאל היא התעלה המפורסמת ביותר בעיר ואחד האתרים המצולמים ביותר בוונציה ואתם פשוט לא יכולים לפספס ביקור בה ועוד בגונדולה!

3.    פומפיי:

למרגלותיו של הר הגעש הפעיל ווזוב, ניצבות העתיקות והשרידים של העיר פומפיי. זוהי עיר רומאית עתיקה אשר נשמרה ממש כפי שהיתה בשנת 79 לספירה עת כוסתה בלבה גועשת מהתפרצות הר הגעש הסמוך – ווזוב. פומפיי התגלתה בשנת 1710. במקום נמצאו בתים, שווקים, אמבטיות, מקדשים, תיאטראות, רחובות וגם שרידים של בני אדם שכוסו בלבה הרותחת. מבקרים יכולים לסייר באתר, ללכת לאורכם של הרחובות העתיקים ולראות כיצד בנו המהנדסים עיר לפני 2000 שנים.

4.    מגדל פיזה:

מגדל פיזה הנטוי על צידו הוא אחד מהאטרקציות המפורסמות ביותר באיטליה ובעיר פיזה המצויה בחבל טוסקנה. תהילתו של הבניין מגיעה מההטייה בה הוא נמצא, הטייה אותה מנסים כיום לשמר. בנייתו של מגדל פיזה החלה בשנת  1100 והשקיעה שלו, שהובילה לנטייתו הצידה החלה כשבנייתו של המגדל הגיעה לקומה השלישית. לפני השיקום של המגדל בשנות ה 90 של המאה הקודמת, צפו שהגדל עלול להתמוטט כבר בשנת 2000. כיום, מבקרים יכולים לטפס במדרגות עד לראשו של המגדל ולחזות בנוף קסום של העיר ושל סביבותיה. נטייתו של המגדל נעצרה לאחר השיקום.

5.    אגם קומו:

אגם קומו הוא אחד האתרים היפים באיטליה, מוקף בהרים גבוהים ובעיירות קטנות וציוריות ביותר. סביב האגם יש וילות גדולות השייכות לעשירי איטליה ואף עשירי העולם. סביב האגם בתי מלון רבים ואף מבצרים וכנסיות מהמאה ה 11. מזג האוויר המתון והנעים מושך למקום תיירים רבים והמקום שוקק בעונות התיירות.

6.    קו החוף אמלפי:

קו החוף של אמלפי הוכרז על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמי והוא מרהיב ביופיו ובפיתוליו הרבים. עיירות קטנות משובצות לאורכו של החוף ובסמוך אליהן הרים תלולים הנושקים כמעט לחוף הים. אזור זה תיירותי ביותר ורבים המבקרים בו בכל עונות השנה.

7.    הדואומו בפירנצה – סנטה מריה דל פיורי:

הקתדרלה בפירנצה – הדואומו המפורסם נחשבת לאחת הקתדרלות היפות בעולם. הקתדרלה בולטת בקו הרקיע של פירנצה ובולטת מעל הכל. היא נבנתה בין המאות ה 13 וה 15 ועליה נבנתה אחת הכיפות המפורסמות ויוצאות הדופן ביותר אשר הושלמה על ידי פיליפו ברונלצ'י ב 1434. 414 מדרגות מובילות לפלטפורמה בראש הקתדרלה ממנה צופים על העיר המרהיבה.

8.    צ'ינקווה טרה:

התרגום המילולי של "צ'ינקווה טרה" הוא – 5 הכפרים. זהו אזור מדהים ביופיו לאורך החוף בו צוקים הנושקים לים וגבעות רבות ועליהן חמישה כפרים ציוריים וצבעוניים וביניהם מחבר כביש צר ומפותל בין הגבעות. במקום גם שבילי הליכה רבים. מטיילים רבים בוחרים לטייל בין הכפרים כדי ליהנות הנאה מלאה מהנוף. העיירות הקטנות שמרו על אופיין העתיק ככפרי דייגים.

9.    הוותיקן:

מדינת הוותיקן היא ביתו של אוצר האמנות הגדול ביותר והחשוב ביותר בעולם. מעבר למראות הרגילים של בזיליקת סן פייטרו וכיכר סן פיטר, הותיקן משמש ביתם של עשרות אטרקציות. המפורסמת שבהן היא הקפלה הסיסטינית בה ציורי התקרה של האמן מיכאלאנג'לו ואמנים איטלקיים מפורסמים אחרים.

10. הפורום הרומאי:

יתכן ובביקור בפורום הרומאי ידרש הדימיון להשלים את החסר בעתיקות שתראו כדי להבין בדיוק כיצד נראה אזור זה בעבר. בכל מקרה, החשיבות ההיסטורית של המקום ששימש כליבה של האימפריה הרומית  בולטת במיוחד. השרידים שתראו במקום ממחישים את העוצמה ואת החשיבות של האימפריה. בפורום תראו אזורי שוק, רחובות, שער הניצחון של טיטוס ועוד.

11.  בזיליקת סן מרקו:

אחד מאתרי התיירת החשובים ביותר בונציה הוא כיכר סן מרקו ובזיליקת סן מרקו. מרבית המטיילים משוטטים ברחובותיה של ונציה ובין התעלות ולפתע מוצאים עצמם בכיכר המפורסמת, מול הבזיליקה. בבזיליקה יש אוצר של חפצי אומנות אולם המבנה עצמו מרשים במיוחד והוא יצירת אמנות בפני עצמה עם שילוב של מספר סגנונות ארכיטקטוניים.

12. הפנתיאון:

הפנתיאון שברומא הוא אחד השרידים שנשתמרו בצורה הטובה ביותר מהתקופה הרומית. הפנתיאון חושף את ההישגים הארכיטקטוניים הבלתי נתפסים של האימפריה הרומית. הפרופורציות המדויקות של המבנה, כניסת האור מגג המבנה נותנת לחלל אופי ייחודי. מלכים איטלקים ודמויות חשובות אחרות קבורים בפנתיאון.

13. סן ג'מיניאנו:

סן ג'מיניאנו מכונה לעיתים "מנהטן שלימי הביניים". זהו כפר קסום בחבל טוסקנה המפורסם בשל 14 המגדלים הגבוהים שבו, המביעים את העושר והכוח של תושבי העיר הקדומים. בעבר נבנו יותר מ 70 מגדלים כנגד התקפות מבחוץ. העיר נהרסה בשנת 1348 ונותרו 14. העירה יפהפיה ובה סימטאות צרות ושפע של חנויות, בתי קפה ומסעדות.

14. פיאצה דל קאמפו בסיינה:

אחת הכיכרות היפות והמפורסמות מתקופת ימי הביניים היא פיאצה דל קאמפו אשר בסיינה, טוסקנה. הכיכר ידועה מאד בעולם כולו ביופייה הארכיטקטוני הרב. בכיכר שוכן בנין העירייה המפורסם ומגדלו הגבוה ומבנים מרשימים אחרים. סביב סביב בתי קפה נעימים והכיכר עצמה הבנויה כמניפה ומשאירה רושם רב.

15. עמק המקדשים בסיציליה:

ברוכים הבאים לסיציליה ולאחת האטרקציות המרשימות ביותר בכל איטליה. עמק המקדשים משמר ממצאים ארכיאולוגים ששמורים היטב של מגוון מקדשים מהמאה החמישית לפני הספירה. כל המבנים פונים לכיוון מזרח כדי שהאל המצוי בכל אחד מהמקדשים יראה את זריחת השמש. מקום מרשים ביותר!

צור קשר

מלא פרטים ונחזור אליכם בהקדם