מה מצפה לכם ב- טיול מאורגן במרוקו

מרוקו ארץ  מדהימה בה שילוב של ניגודים מהנוף המדברי להרי האטלס המושלגים, עמקים ויערות עשירים ומרתקים. חופי האוקיינוס האטלנטי והים התיכון שבסך הכל 15 ק"מ של מיצר גיברלטר מפרידים אותה מאירופה.
ערים מודרניות מול ערים מתקופת ימי הביניים ואלפי הקסבות הפזורות במרחבי הסהרה. ההיסטוריה שלה מורכבת ומגוונת בת 2500 שנה כיבושים של שבטים מקומיים והמעצמות היו חלק חשוב בהתפשטות השפות, תרבויות ופולקלור עשירים ומרתקים.
יש בה סגנונות בנייה אומנות אדריכלות ומוסיקה שהביאו עימם מאנדלוסיה.
לבקר עם טיול מאורגן במרוקו זה כמו להיכנס לסיפורי האגדות של אלף לילה ולילה.

קצת על האתרים בהם נבקר ב-טיול מאורגן במרוקו

קזבלנקה:

קזבלנקה נוסדה בתחילת המאה ה- 20. זוהי למעשה בירתה הכלכלית של מרוקו. עיר תעשייתית גדולה ובה נמל גדול, אחד הגדולים בכל אפריקה. בשל היותה עיר בעלת אוריינטציה תעשייתית וכלכלית, שונה קזבלנקה מערי מרוקו האחרות. עדיין, גם בקזבלנקה ניתן למצוא דוגמאות רבות לארכיטקטורה המרוקאית הייחודית כמו למשל – במסגד חסן השני – אחד המוסדות הדתיים הבודדים במרוקו שניתן לבקר בו גם אם אינכם מוסלמים. בנוסף לכך זוהי עיר תוססת


מקנס:

עם חיי לילה מגוונים ומכיון שהעיר מצויה על חוף הים התיכון, יש בה גם חופי ים בהם ניתן לבלות ולנוח…

העיר מקנס היא עיר גדולה והיא גם אחת מארבע הערים המלכותיות (הקיסריות) במרוקו. מקנס היא בירתו של מחוז תפיללת. העיר נוסדה במאה ה- 10 על ידי שבט ברברי בשם מקנסה שפירושו – לוחם וכיום גרים בה ובסביבתה קרוב למיליון תושבים. העיר מורכבת ממספר חלקים, ככל עיר במרוקו. יש בה מדינה ועיר קיסרית עתיקה וכן בנינים מפוארים ומלכותיים. העיר הוכרזה על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית בשנת 1996. מקנס מהווה מרכז סחר באזור כולו לגידולים חקלאיים ועבודות נוספות של חקלאים וסוחרים המגיעים לעיר לסחור במרכולתם.

פס:

פס היא עיר גדולה ביותר והשניה בגודלה במרוקו וגם היא אחת מארבע הערים המלכותיות.  היא מצויה במרכזה של המדינה מה שמעניק לה יכולת לשלוט בעמדות כוח ובצירי תנועה חשובים. לאורך השנים נחשבת פס למרכז דתי ומרכז לימודי במרוקו כולה. העיר מורכבת למעשה משלושה אזורים/ערים – העיר החדשה, העיר הישנה, ו- פז החדשה. אין ספק שמרבית המקומות הראויים לביקור בפס מצויים בעיר הישנה בה יש קאסבה, אשר ניתן לשוטט ברגל בה ואין כניסה למכוניות כמו גם מלאח – רובע היהודי. ב-טיול מאורגן למורוקו של רימון נשוטט ברגל באתרים אלו.
כמובן שיש בפס מבנים עם האדריכלות המרוקאית המפורסמת וניתן לראותה בעיקר במוסדות הדת השונים ובמבצר בורג' נורד שנמצא מצפון לעיר הישנה. פס הישנה נוסדה במאה השמינית על ידי אידריס השני, פס החדשה או המודרנית, נוסדה במאה ה- 14 ואילו העיר החדשה נבנתה על ידי הצרפתים בתחילת המאה ה- 20. בפס תוכלו לספוג את אווירת המקום גם בבתי הקפה היחודיים הפזורים בה ובעיקר בעיר הישנה.

ארפוד:

ארפוד היא עיר חדשה יחסית, שהוקמה על ידי הצרפתים בתחילת המאה ה 20. העיר מתוכננת מאד. מרבית בתיה אדמדמים והיא משתלבת יפה עם הנוף בסביבתה עקב מיקומה בפתחו של מדבר סהרה. מרבית המבקרים בארפוד נמצאים בה בשל היותה בסיס ליציאה לטיולים במדבר סהרה (טיולי גמלים, טיולי ג'יפים ועוד) ולכן יש בה בתי מלון ושירותי תיירות אחרים. בשל הצבעים היפים של העיר שקיעותיה וזריחותיה נודעו למרחוק והפכו אותה למקום בו מצלמים סרטים רבים.  בעבר היתה בארפוד קהילה יהודית אולם כיום לא מתגוררים בה יהודים.

דיונות מרזוגה:

דיונות מרגוזה במדבר הסהרה ידועות בעולם כולו וסופרו סביבן אגדות רבות. לתיירים רבים הביקור בדיונות מממש את חלומם להגיע ליעד מדברי. הפופולאריות של הדיונות פגמה קצת בנוף המדברי על ידי סלילת כבישי גישה החוצים את המדבר ואת הרי האטלס. ניתן לטייל בדיונות על גבי גמלים ולחזות בזריחות מדהימות.

קניון הטודרה:

במורדותיו של הרי האטלס ולא רחוק מהעיירה טינריר נמצא קניון הטודרה. הקניון הוא אחד ממראות הטבע היפים ביותר בכל מרוקו ונמצא ממש בפתחו של נאות מדבר גדול הנוצר על ידי מי נהר הטודרה. בעבר היה הקניון מכוסה בקרחונים, מה שגרם לעיצובם המצוקי של קירות הקניון. חובבי אתגר מגיעים לקניון לטיפוס על מצוקיו.

מעבר טיזין טיצ'קה:

מעבר טיזין טיצ'קה הוא מעבר הרים גבוה בהרי האטלס. במעבר נמצא בגובה רב והדרך מפותלת מאד  ולאורך הדרך מצויים כפרים רבים וקסבות. האזור רווי במים ובמעיינות ורוב תושבי המקום מתפרנסים מגידולים חקלאיים. מרבית תושבי המקום הם צאצאים לשבטי הברברים והכפרים שלהם יפים וציוריים עד מאד.

מרקש:

מרקש היפה והצבעונית נבנתה במאה ה- 11 והיא קרויה היום "הלב הפועם של מרוקו". העיר מלאה בשווקים צבעוניים ותוססים והמקום הבולט ביותר לצבעוניות זו נמצא בכיכר ג'מע אל פנה – כיכר שבעבר שימשה למשפטי ראווה והיום מתרכזים בה אלפי רוכלים, סוחרים, להטוטנים, מרפאים ועוד ועוד והופכים את הכיכר למקום בו ניתן להסתובב שעות ולהיחשף לתרבות הייחודית. בשוק מוכרים גם אוכל רב וזהו בהחלט המקום לספוג את אווירת העיר – רק הישמרו מכייסים.

גם במרקש יש מספר מבנים בעלי ארכיטקטורה ייחודית כמו מסגד אל כותוביה מהמאה ה- 12 או ארמון באהייה הבנוי בסגנון אנדלוסי.

עמק האוריקה:

העמק לאורכו של נהר האוריקה קרוי על שמו של הנהר ומנקז אליו את מי השלגים מהרי האטלס הסובבים את העמק. התושבים הברברים בעמק מתפרנסים מחקלאות (פירות וירקות) ובתיהם צפופים ובנויים מטין. עמק האוריקה מרשים במיוחד והנוף בו קסום. שפע הגידולים החקלאיים מעטר את העמק ויש בו מקומות לינה ומסעדות רבות, שווקים ודוכני מזכרות.

מפלי אוזוד:

מפלי אוזוד נמצאים צפונית למרקש והם המפלים הגבוהים והיפים ביותר במרוקו. בחלקם הגבוה של המפלים מצויים עצי זית רבים הקרויים בברברית "אוזוד" ומכאן שמם של המפלים. סביב למפלים יש בוסתנים וגנים ואפילו טחנות מים שעדיין פועלות. ניתן לעלות למפלים במדרגות או הליכה בין הבוסתנים בשביל מיוחד. ממליצים לבקר במפלים אחר הצהריים בשל הקשת הנוצרת במפלים וזווית השמש. ניתן אף לסעוד את הלב באחת המסעדות במקום.

רימון טיולים מעמידה לרשות המטייל מחלקה מקצועית המתמחה במרוקו, בהנהלת שמעון עמיר מחבר הספר "מרוקו הקסומה" ובעל ניסיון של מעל ל-25 שנים בהדרכה במדינה. המחלקה מטפלת באופן אישי בהתאמת מסלולים לצרכים ספציפיים של הפרט, המשפחה או הקבוצה. אנחנו מזמינים אתכם לפנות אלינו וביחד, נייצר עבורכם את החוויה של מרוקו שלעולם לא תשכחו.

 

"פניני היופי של מרוקו"

הטיול המקיף כולל צפון מרוקו  –

טיול מלא וגדוש בסיורים וביקורים
בתי המלון 4 ו-5 כוכבים… 

 

טיול גיאוגרפי איכותי בתוכנית מלאה, מעניינת, בעלת תכנים מקיפים וללא ימים חופשיים. הסיורים כוללים אזורי נוף מדהימים בצפון מרוקו, בהרי האטלס, ברכסים ירוקים ובכפרים ברבריים ציוריים. סיור בעיר העתיקה של פס, הנחשבת לעתיקה בערים הקיסריות שנשתמרו בעולם – זהו סיור קסום של תקופת ימי הביניים בסמטאותיה המפותלות במבוכיה הצרים, בשווקים צבעוניים, בעבודת הבורסקאים ובעלי מלאכה המשמרים את אומנותם המסורתית – נפחים, ורקעי נחושת. סיור בעיר האדומה מרקש – בשוק הססגוני, בו שילוב של צבעים ריחות וטעמים עשירים המפעילים את כל החושים. סיורים בקניון הטודרה. טיול ג'יפים בחולות מרזוגה שבסהרה ועוד.

 

 

 

טיול מאורגן "מרוקו הקסומה"

טיול מלא וממצה – ללא ימים חופשיים

12 ימים במסלול הכולל:  קזבלנקה, רבט, מקנס, פס, איפראן, ארפוד, הסהרה ודיונות מרזוגה, קניון התודרה, דרך "אלף הקסבות", ווארזאזאת, מרקש, עמק האוריקה, אגדיר ואיסווירה. במסלול הכולל ערי המלוכה, הקסבות והסהרה.

טיסות ישירות למרוקו בחברת אל-על!!

טיול איכותי בתוכנית מלאה מעניינת ובעלת תכנים ללא ימים חופשיים. הסיורים כוללים אזורי נופים מדהימים בהרי האטלס, ברכסים ירוקים ובכפרים ברבריים ציוריים. סיור בעיר העתיקה של פס, הנחשבת לעיר העתיקה בערים הקיסריות שנשתמרו בעולם, זהו סיור קסום של תקופת ימי הביניים בסמטאותיה המפותלות במבוכים הצרים, בשווקים צבעוניים, בעבודת הבורסקאים ובעלי מלאכה המשמרים את אומנותם המסורתית: נפחים, רקעי נחושת. סיור בעיר האדומה מרקש בשוק הססגוני בו שילוב של צבעים ריחות וטעמים עשירים המפעילים את כל החושים.  סיור בקניון התודרה, ועוד.

 

טיול מלא וגדוש בסיורים וביקורים!

 

למסלול הטיול המאורגן "מרוקו הקסומה" לחץ כאן

צור קשר

מלא פרטים ונחזור אליכם בהקדם