אתרים נבחרים בטיול מאורגן: מאורים ואבוריג'ינים

אוקלנד:

אוקלנד היא העיר הגדולה ביותר בניו זילנד. זוהי עיר שמחה ותוססת , אשר יש בה מגוון רב של אטרקציות לתיירים. תיירים רבים מתחילים את הטיול בניו זילנד בעיר זו, בשל נמל התעופה הגדול הנמצא בה ולכן היא זכתה לכינוי "שער הכניסה של ניו זילנד". בעבר הייתה אוקלנד בירתה של ניו זילנד. כיום, העיר מורכבת משילוב של מהגרים רבים, בעיקר מאסיה ומאירופה ואוכלוסייה גדולה מאד של פולינזים (כ- 140 אלף). ולכן, היא אינה עיר אופיינית לניו זילנד אלא הרבה יותר קוסמופוליטית מהערים האחרות. רבים מתושבי העיר מטפחים תחביבים הקשורים לשייט ולים, בשל מיקומה של העיר על רצועת יבשה בין הים לאוקיינוס.

מערות וואיטומו:

מערות וואיטומו המפורסמות בעולם כולו, מצויות באי הצפוני של ניו זילנד ומהוות אטרקציה מיוחדת במינה. המערות ידועות בשמן "מערות התולעים הזוהרות" (Arachnocampa luminosa ) וזאת בשל התופעה הייחודית להן – אלפי תולעים זוהרות בחשכת המערות ויוצרות מראה מרתק ומדהים. המערות משתרעות על שטח נרחב ומים זורמים בהן ולכן, ניתן לערוך בהן סיורים מיוחדים לצפייה בתולעים הזוהרות, כמו למשל – הליכה בתוך המים ושייט באבובים. לחובבי האתגר ניתן לעשות גם רפטינג במערות ואפילו סנפלינג על קירות המערות.

הוביטון ו"שר הטבעות" (סט הצילומים של הסדרה):


בעקבות צילומי טרילוגיית שר הטבעות על אדמת ניו זילנד, נבנתה עיר מיוחדת עבור הצילומים. העיר הושארה ממש כפי שהייתה בזמן צילומים ויש בה את כל הפרטים שהיו בסרטים ואשר ירתקו את חובבי הטרילוגיה ובכלל. העיירה קיבלה את השם "הוביטון" ויש בה את בתי ההוביטים, שדות מרעה, מרחבי צילום ועוד.

רוטורואה:
רוטורואה היא אזור מרובה בשמורות טבע מלאות באגמים, אשר ברובם הם גם מרחצאות חמים הכוללים ברכות בוץ, ברכות תרמיות עם מים חמים וגייזרים מתפרצים. הנוף באזור מדהים ביופיו. זהו מקום בו יש חיכוך בין פלטות טקטוניות ולכן מועד להתפרצויות וולקניות. כל זה יוצר את תמונת הנוף המדהימה של האזור ואת הייחודיות שלו.
רוטורואה פופולארית מאד בקרב התיירים בניו זילנד ומגיעים אליה המוני מבקרים מכל העולם. המקום מהווה גם את מרכז התרבות המאורית בניו זילנד וניתן לבקר בכפר מאורי לחזות בטקסים אותנטיים ובקבלת פנים ייחודית של בני המקום ולטעום מן האוכל המאורי.

פארק טונגרירו:
פארק טונגרירו מצוי באי הצפוני של ניו זילנד. זהו הפארק הלאומי הראשון בניו זילנד והוכרז ככזה כבר בשנת 1887. בפארק מצויות מספר תופעות וולקניות יחודיות והוא אף נחשב כאזור תרבות המאורים ולכן, ב 1990 הוכר על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית. יש בפארק שלושה הרי געש גבוהים (אחד מהם – הר נגאורוהואה התפרסם בסרט "שר הטבעות" כהר דום)וקיימת בהם עדיין פעילות וולקנית. הפארק פתוח בכל ימות השנה וניתן לטייל בשביליו בעונת הקיץ ולגלוש בסקי בעונת החורף. יש בו מספר מסלולי הליכה מפורסמים שנועדו לטיילים וחובבי הלכת אך יש גם מסלולים קצרים יותר המתאימים לכולם.

וולינגטון:
עיר הבירה של ניו זילנד היא וולינגטון וממוקמת בדרומו של האי הצפוני, ממש על שפת האוקיינוס. העיר קרויה על שמו של הדוכס הראשון של העיר – ארתור וולאסלי. זוהי עיר עם איכות חיים גבוהה במיוחדת. כעיר בירה, היא מכילה את מוסדות הממשל ומשרדי הממשלה, בית המשפט העליון ועוד.. בנוסף, ידועה וולינגטון כמרכז חשוב לתעשיית הסרטים בניו זילנד.  זוהי עיר תוססת ועשירה בחיי תרבות וחיי לילה, מוזיאונים ומוסדות תרבות ומהווה מוקד משיכה.

פארק אייבל טסמן:

פארק אייבל טזמן הוא הפארק הלאומי הקטן ביותר בניו זילנד. הפארק ידוע בחוף הים עם החול הלבן שבו ובנוף המדהים של הים הטסמני.  ניתן לבקר בפארק לאורך כל השנה ויש בו מזג אויר שמשי ונעים.  בפארק מתקיימות פעילויות רבות לאורך כל היום כמו שייט בקייאקים, ב"מוניות מים", מסלולי הליכה והדרכות מאורגנות.

קאיקורה:
קאיקורה מצויה בחופו המזרחי של האי הדרומי בניו זילנד, בדיוק באמצע הדרך בין כרייסטצ'ירץ' ופיקטון. אנשים מגיעים לקאיקורה כדי לזכות בהזדמנות לצפות בלוייתנים. זהו אחד המקומות הבודדים בעולם בו ניתן לראות לוויתנים לאורכה של השנה כולה והתעשייה סביב הנושא גדולה. ניתן אפילו לטוס עם מסוק בכדי לראותם. בנוסף, מתאפשרות פעילויות נוספות כמו שחייה עם דולפינים ועם כלבי ים. העיר התיירותית מלאה במקומות בילוי, מסעדות ובארים.

וואנאקה:
באגם וואנקה  תמצאו אגם מדהים עם מים צלולים  המוקף בהרים סביב סביב, שקצותיהם עם מעטפת שלג. הרים אלו משמשים בחורף כאתרי סקי. בקיץ ניתן לצאת לטיולים רגליים מסביב לאגם ובהרים במגוון שבילים ומסלולים ואף שבילים המיועדים לרכיבה על אופניים.

פיורד מילפורד סאונד:
פיורד מילפורד סאונד הוא פיורד מדהים ביופיו המצוי בליבו של פארק לאומי, היפה ביותר בניו זילנד – הפארק הלאומי פיורדלנד. הפארק מצוי בדרום האי הדרומי. זהו פארק גדול במיוחד ובזכות הנוף המדהים שבו ותופעות הטבע הייחודיות זכה להכרה כאתר מורשת עולמית על יד אונסק"ו. הנוף בפארק עוצר נשימה: הרים גבוהים, מפלים ויערות גשם אקזוטיים.  הפיורדים  Milford Sound ו- Doubtful Sound  מושכים אליהם אלפי מבקרים ותיירים מדי שנה. בפיורד מילפורד סאונד ניתן לקחת שייט אל תוך הפיורד ולחזות בקירות הפיורד המתנשאים אל על לגובה של מעל 1500 מ'!!

קווינסטאון:
קווינסטאון היא עיר צעירה והרפתקנית המהווה יעד תיירות פופולארי ביותר בניו זילנד. זוהי למעשה בירת ההרפתקאות והאקסטרים של ניו זילנד –  מולדתם של קפיצת הבאנג'י, ושייט בסירות מרוץ, טיפוס חבלים, טיסה בכדור פורח וראפטינג. שלל הפעילויות אותן מציעה קווינסטאון גורמות לה להיות מוקד משיכה לתושבי ניו זילנד ולמאות אלפי התיירים הפוקדים אותה.  בחודשי החורף, קווינסטאון היא יעד פופולארי באי הדרומי לחופשות סקי . העיר מציעה שילוב של אקשן ומנוחה פעילויות רבות אדרנלין ומגוון אטרקציות.

סידני:
סידני היא עיר גדולה ומרכזית באוסטרליה והיא מאפשרת מגוון בילויים בסוגים שונים ובאופנים שונים – החל מאטרקציות תיירותיות כמו בית האופרה, גשר הנמל וחופי הים המרהיבים ועד למוזיאונים מרתקים, פסטיבלים שונים והווי תרבותי. סידני משמשת גם כבסיס ליציאה לטיולים רבים מחוצה לה ולהתקרבות לטבע ולנופים המדהימים כמו למשל – ההרים הכחולים או ביקור בצוק "שלוש האחיות".

איירס רוק אולורו:
צוק איירס או האולורו נמצא בטריטוריה הצפונית של אוסטרליה וביקור באוסטרליה לא יהיה שלם בלי הגעה אליו ולכן, זהו אחד מיעדי התיירות המובילים ביבשת אוסטרליה. הסלע הגדול והאדום ניצב במרכזה של השממה, קרוב לעיר אדלייד. הסלע הוא בן מיליוני שנים מתנשא לגובה ומשנה את צבעיו האדומים כתלות בשעה ביום. המקום – אולורו בשפת האבוריג'ינים – נחשב מקודש בתרבות האבורג'ינית ואכן, העוצמה והקסם של המקום מורגשים.
סיור לאיירס רוק נמשך כשלושה ימין ואפילו יותר מכך. יש אפשרות לטפס על הצוק או ללכת במגוון מסלולי הליכה מסביבו ולמרגלותיו

צור קשר

מלא פרטים ונחזור אליכם בהקדם