אתרים נבחרים בטיול לוייטנאם וקמבודיה

האנוי:

האנוי (העיר שבעיקול הנהר) היא עיר הבירה של וייטנאם הבנויה על ניגודים: מצד אחד עברה הקולוניאלי של העיר הותיר בה את חותמו באמצעות שדרות רחבות ובתים קולוניאליים יפים ברובע הצרפתי, אולם מן הצד השני, בחלקה העתיק של העיר, יש מבוך עצום סימטאות מפותלות וצרות. מצד אחד יש בעיר אגמים רגועים ושלווים, אנשים היושבים בשלווה ובנחת בבתי קפה, אחרים מבצעים טאי צ'י עם הזריחה על גדות אגם קואן ומבוגרים יותר המשחקים שח מט. ומן הצד השני יש בעיר רעש והמולה ללא הפסקה המיית רקע  של האנשים הרבים המסתובבים ברחובות ושל האופנועים והטוסטוסים השועטים והמכוניות הרבות.  בלב העיר עומדת המצודה של האנוי – טאנג לונג אשר הוכרזה על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית כבר בשנת 2010. בהאנוי קיים שילוב  של מזרח ומערב, שמירה על מסורת מחד וכניסה של המערב מאידך.

האלונג ביי:

מפרץ האלונג – האלונג ביי מצוי בצפון וייטנאם, על גבולה עם סין, והוא למעשה אחד המקומות היפים ביותר בוייטנאם ונחשב לאחד משבעת פלאי תבל. הנוף המדהים במפרץ המשובץ באיים מושך אליו תיירים מכל רחבי העולם והוכרז על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית בשנת 1994. במפרץ יש כ 1600 איים המכסים שטח של יותר מ 1500 קמ"ר. האזור. התרגום המילולי של השם האלונג ביי הוא: "מפרץ נחיתת הדרקונים" או "היום שבו הדרקון נחת בים". במפרץ, יש איים גדולים וקטנים, כולם מכוסים ביערות ויש בהם מצוקים תלולים במיוחד. במספר איים יש מערות עצומות בגודלן ונקרות מרשימות במיוחד, באחרים יש אגמים ובאחרים יש כפרי דייגים צפים.

הו צ'י מין סיטי (סייגון):

סייגון – הו צ'י מין סיטי היא העיר הגדולה ביותר בוייטנאם ומונה כ- 7 מליון תושבים. עד שנת 1975 היתה עיר הבירה של מדינה. זוהי עיר גדולה מאד, ססגונית במיוחד ומודרנית ומהווה כמרכז סחר גדול למדינה כולה. מצד שני, קיים בה עוני רב. יש בה גורדי שחקים גבוהים ויפים אולם לצידם, בתים רעועים ובתים קולוניאליים מתפוררים ומטים לנפול. נהר הסייגון חוצה את העיר ובו שטות כל העת סירות קטנות ובמעבורות המעבירות אנשים מגדה אחת לשניה. הו צ'י מין סיטי נחלקת לרבעים ורחובותיה קרויים על שם תאריכים היסטוריים. יש בעיר שפע של אנרגיות, שווקים מיוחדים, ריחות, אנשים רבים המסתובבים ברחובות. רעש רב ברחובות מהמולת האנשים והאופנועים. בעיר שפע של מסעדות טובות, דוכני אוכל רבים ואפשרויות בילוי רבות כמו גם קניון גדול ממדים. מוזיאונים מעניינים כמו למשל – מוזיאון המלחמה.

הדלתא של המקונג:

האזור בו נהר המקונג נשפך לים בדרומה של וייטנאם נקרא "הדלתא של המקונג". נהר המקונג הוא הנהר השביעי באורכו באסיה ובוייטנאם הוא נשפך אל הים הסיני בדלתא עצומה. האדמה באזור פורייה ביותר ומכוסה בשדות אורז, המספקים כמחצית מתפוקת החקלאות בוייטנאם כולה כמו גם גידולים נוספים כדגנים למיניהם. כתוצאה מכך, החיים סביב הדלתא של המקונג הם חיים כפריים העוסקים בחקלאות וניתן להגיע אליהם בסירות בלבד. שטח הדלתא הוא 60,000 קמ"ר וחיים בה כ 20 מליון תושבים. רבים האסונות באזור ואין שנה בה לא נגבים חיים במקום. ריבוי הגשמים והניקוז הקיים באזור גורם לשיטפונות, מפולות ואסונות אחרים הגובים חיי אדם. בחלקים מהדלתא שטות ספינות משא גדולות המשיטות בהן סחורות חקלאיות. בחלקים אחרים בדלתא מתקיימים שווקים צפים של סוחרי פירות וירקות המציעים את מרכולתם.

סיאם ריפ ומקדשי אנגקור:

סיאם ריפ מהווה מרכז תיירותי פופולארי מאד בקמבודיה ויש בה מגוון של מטיילים. העיר מהווה מוקד מרכזי לתרמילאים העורכים מסיבות, לתיירים מבוגרים המבלים במסעדות ובכלל למבקרים רבים. יש בעיר מבחר מקומות לינה, מסעדות ומקומות בילוי והיא התפתחה מאד בעיקר בשל קרבתה לאתר התיירות במקדשי אנגקור.
המקדשים של אנגקור הם מקור השראה וגאווה לאומית לתושבי קמבודיה הנאבקים לבנות את חייהם מחדש לאחר שנים של פחד וטראומה. באזור זה היו במהלך ההיסטוריה של קמבודיה מספר ערי בירה של המדינה ומרכזה של האימפריה הקמבודית. בתקופתה כאימפריה ובעיקר בין המאות ה -9 וה- 12, נבנו במקום מקדשים רבים (מעל 1000 מקדשים) אשר הוכרזו על ידי אונסקו כאתר מורשת עולמית. היום, חלק מהמקדשים שוקמו ושופצו והם מהווים מוקד עליה לרגל לכל הקמבודים והתיירים. אלו מבנים ארכיטקטוניים מרהיבים אשר, אין מטייל בקמבודיה שלא מגיע אליהם ולא מפספס את יופיים.

מנהרות קוצ'י:

מנהרות קוצ'י מהוות סמל לרוח העקשנות הוייטנאמית. כיום כמעט ואין זכר למלחמות העקובות מדם שהתחוללו באזור בתקופת מלחמת וייטנאם. מנהרות קוצ'י מספרות את הסיפור שהתחולל פה – מתחת לאדמה.
מערכת המנהרות של קו צ'י הפכה לאגדה במהלך שנות ה- 60 ותפסה תפקיד חשוב ומרכזי ביותר במלחמת הוייטקונג מול האמריקאים. המנהרות השתרעו על שטחים נרחבים ובאזור קו צ'י בלבד יש יותר מ 250 ק"מ של מערכת מנהרות סבוכה בתוך האדמה. רשת המנהרות, שבחלקה היא בת כמה קומות בתוך האדמה, כללה מלכודות, אזורי מגורים, אזורי אחסון, מפעלי נשק, מרכזי פיקוד ומטבחים. המנהרות שימשו כמערכת תקשורת משוכללת בין מרכזי הפיקוד של הוייטקונג וסייעו בלחימה. באמצעותן הפתיעו הוייטקונג את הצבא האמריקאי במקומות רבים ואפילו בתוך בסיסים אמריקאיםם וכמו שפגעו, כך נעלמו חזרה בתוך האדמה ולא ניתן היה לרדוף אחריהם בשל הדלתות הממולכדות שנבנו בהן. לאחר פעולה קרקעית גדולה של כוחות צבא ארה"ב שגררה נפגעים אמריקאים רבים והוכחנ כלא יעילה, האמריקאים החלו להפגיז את אזור קו צ'י באופן מסיבי ביותר והרסו לחלוטין את האזור. האזור הפך מוקד ביקור של בתי ספר וייטנאמים ושל חברי המפלגה הקומוניסטית. הסיור באתר כולל זחילה במנהרות, היכרות מקרוב עם מלכודות שהיו בשימוש במנהרות, ואף ירי ברובה בתשלום נוסף של דולר לכדור.

צור קשר

מלא פרטים ונחזור אליכם בהקדם