אתרים נבחרים בטיול המערב המשפחתי לחוף מערבי בארצות הברית וניו יורק

כאשר מתכננים טיול לארה"ב המידע מציף אותנו ונדמה שיש כל כך הרבה אתרים לראות ומקומות לבקר בהם שקצרה היריעה מלהכיל. זה נכון, אך לשם כך ועל מנת שתוכלו להבין עד כמה ארה"ב מרתקת, הכנו לכם מדריך קצר לאתרים פופולריים בחוף המערבי.

לוס אנג'לס:

לוס אנג'לס ידועה כעיר הזוהר והסרטים, על שכונותיה המפוארות ותעשיית הקולנוע המפורסמת. אבל… לוס אנג'לס אינה רק הוליווד והוליווד אינה לוס אנג'לס.. ויש עוד כל כך הרבה מה לראות בה: החל ממוזיאונים מעניינים ועד שווקים מגוונים. בשדרת הכוכבים בהוליווד ניתן לחזות ב 2400 הכוכבים המוטבעים על המדרכות עם שמותיהם של מיטב הכוכבים, כוכבי עבר וכוכבי הווה. כמו כן, תוכלו לצעוד בהיכל התהילה ולהצטלם בפתחו של התיאטרון הסיני בו מטביעים הכוכבים את כפות ידיהם ורגליהם ברצפת הבטון. השלט המפורסם המתנוסס מעל העיר HOLLYWOOD. השלט נמצא במקומו כבר משנת 1923 והפך לסימלה של העיר ושל תעשיית הקולנוע המפורסמת. לוס אנג'לס היא גם ביתם של שוקי איכרים רבים מספור ויש בהם כל העולה על דעתכם, החל ממוצרי מזון  כמו פירות וירקות, ועד לסידורי פרחים, אוכל בשפע ובעצם מה לא? הבחירה הטובה ביותר היא ב Original Farmers Market. השוק ההיסטורי, שהוא למעשה אחד מהשווקים הותיקים וכולל מעל 70 דוכנים, חנויות ובתי קפה ממגוון רחב של סוגים.

 

לוס אנג'לס מארחת גם את פארקי השעשועים המפורסמים והותיקים: דיסנילנד ויוניברסל סטודיוס.

פארק דיסני – דיסנילנד נפתח כבר בשנת 1955. הפארק עוצב ונבנה תחת עינו הפקוחה והשגחתו של וולט דיסני והיה בעבר האטרקציה היחידה של דיסני. וולט דיסני העלה את רעיון הפארק לאחר שביקר במספר פארקי שעשועים עם בנותיו במהלךל שנות ה 30 וה 40. הוא שכר יועצים לאיתור המקום האידאלי לבניה החלה הבניה ב 1954 והסתיימה ב 1955.
אטרקציה תיירותית פופולארית נוספת בלוס אנג'לס היא פארק הסרטים יוניברסל סטודיוס 

 

הוליווד – זהו פארק נושא בתחום הסרטים ויש בו אטרקציות רבות המהנות ילדים ומבוגרים כאחד. כל אחד ימצא בפארק את הבילוי המתאים לו והחוויה מושלמת!

סן דייגו כולל עולם הים:

העיר סן דייגו, השוכנת דרומית ללוס אנג'לס היא עיר תיירותית חמה ומזמינה, יש בה אפשרויות בילוי רבות, חיי לילה עשירים ומגוונים ואפשרויות לשופינג מהנה. ניתן לטייל בחלקה העתיק של העיר, ברובע "איטליה הקטנה" ולהתרשם מההיסטוריה של העיר. הביקור במפרץ, בלגונות ובפארקים על קו החוף מזמן לנו חוויה נהדרת.

עולם הים הוא פארק גדול ומרשים בו ניתן לראות שפע של בעלי חיים ימיים החל מהלוויתן הגדול ועד דולפינים ואריות ים בהופעות מרשימות ביותר. גם מקומן של רכבות ההרים לא נעדר וזוהי חוויה רטובה ומרתקת!

כביש מספר 1 כולל סנטה ברברה, סן סימיון:

העיר סנטה ברברה מהווה תחנה ראשונה ויפהפיה בדרך החוף מלוס אנג'לס לסן פרנסיסקו. זוהי עיר של גגות אדומים וחוף ים נהדר, עיר של עצי דקל ואוירה נהדרת. זוהי עיר אוניברסיטאית עם אוירה צעירה ונעימה.

כביש מספר אחד הוא הכביש המערבי ביותר בארצות הברית ומצוי ממש על קו החוף. זוהי דרך נוף קסומה הרוויה בנקודות עצירה להתרשמות מחוף האוקינוס השקט וומנקודות ההשקה בין המצוקים והים. נקודות עצירה מפורסמות הן מורו ביי וכ 30 ק"מ צפונית למורו ביי נמצאת העיירה סן סימיון, הידועה בעיקר בשל מיקומה הסמוך לאטרקציה התיירותית המפורסמת – מצודת הרסט (Hearst Castle). טירה זו שמשה כביתו היומרני של איל התקשורת המיליונר וויליאם רנדולף הרסט, אשר חייו היוו השראה לסרט "האזרח קיין". במקום קיים אוסף חפצים ואוצרות עצום והעושר ניבט מכל פינה: בריכות, גנים מפוארים, 165 חדרים ו 31 חדרי אמבטיה. שועי עולם התארחו בטירה המפורסמת החל מצ'רלי צ'פלין דרך וינסטון צ'רצ'יל וברנרד שו. במקום מתקיימים סיורים מאורגנים.

המשך הדרך המפורסמת לכיוון סן פרנסיסקו טומן בחובו נקודות תצפית קסומות לכיוון האוקינוס, כשאחת המפורסמות שבהן היא :Piedras Blancas.   אחת משתי מושבות פילי ים בארה"ב ויש בה מאות ולפעמים גם אלפי פילי ים הבאים כדי להזדווג סמוך לחוף. וכך בני האדם זוכים לראותם מקרוב. נקודה נוספת היא אזור ביג סר (Big Sur) באזור זה הכביש מתפתל והמצוקים תלולים והנוף פשוט עוצר נשימה. לאורך הדרך קיימים גם מסלולי הליכה קצרים ואפשרות לרדת לחופי הים לטייל לאורך החוף או אפילו לשחות בים בחודשי הקיץ.

 

דרך 17 המייל:

אחת האטרקציות המפורסמות לאורך כביש מספר אחת היא הדרך הפרטית הידועה בשמה דרך 17 המייל. זוהי דרך נוף בקרבת העיר כרמל. הכביש מקיף חלק מחצי האי, ולאורך הדרך רואים חופים, גלים אדירים, מגרש גולף ובתים מפוארים.

 

סן פרנסיסקו:

סן פרנסיסקו היפה מצויה במפרץ סן פרנסיסקו והיא אחת הערים היפות, המפורסמות והקוסמופוליטיות ביותר בארצות הברית. בעיר קיימות אפשרויות רבות לבילוי והנאה ואטרקציות רבות לתייר המבקר כמו: פארקים מדהימים, חופי ים יפים ורציפים על חוף הים מלאים בפעילות, מסעדות ובילויים. גשר "שער הזהב" – Golden Gate המפורסם הוא גולת הכותרת של העיר וניתן לחצות אותו בהליכה או באמצעות רכיבה על אופניים, וכמובן ברכב. הנוף מהגשר מרהיב, השמש קורנת על הגשר הכתום והמראה מלבב. הביקור והרכיבה על הגשר יכולים מסתיימים בעיירת האמנות סוליסיטו המצויה בצידו השני של מפרץ סן פרנסיסיקו. בעיירה שפע בתי קפה ואפשרויות תצפית על קו הנוף של סן פרנסיסקו. רציף 39 הוא המקום בו רבים מטיילים בו לאורך הרציף, מופעי רחוב נחמדים ומרכזי בידור לילדים ולמבוגרים. ניתן גם לראות מקרוב את כלבי הים המפורסמים הרואים ברציף זה את ביתם. צפויה לכם הנאה מרובה מההמולה, מהנוף המרהיב של המפרץ ושל האי אלקטרז ומקו הנוף של כל העיר הנשקף במבט עליה. ברציף 39 נמצא גם האקווריום הגדול המציע מגוון של חיות ים (מעל 20,000 סוגים) כולל כרישים, חתולי ים וכוכבי ים.

יוסמיטי פארק:

יוסמיטי פארק הוא אחד הפארקים הלאומיים הגדולים והיפים בארה"ב. כאשר מטיילים בפארק ניתן ממש לחוש את עוצמתו של הטבע הפראי דרך עוצמתם של סלעי הגרניט, כוחם של המפלים והקרחונים בהרי הסיירה השלווים. המקום מוכר כפארק כבר משנת 1864 והוא משתרע על מעל 1200 מיילים רבועים. ניתן למצוא בו עמקים נמוכים ומישורים נרחבים, מצוקים עצומים וסביבה טבעית יפהפיה ועוד הרבה יותר מזה. במקום שפע של מסלולי הליכה קצרים ואורכים, שירותים רבים לתייר וחשיפה לטבע במיטבו!

לאס וגאס:

וגאס!! היעד המושלם לבריחה מהמציאות.. העיר בה תוכלו את אלוויס בהופעה (חיקוי כמובן), כלה נישאת בכנסיה נישואי בזק, את מגדל אייפל אשר בפאריס ואת העיר ונציה אשר באיטליה כולם נמצאים כאן בוגאס! וכמובן…. בתי מלון גדולים ומפוארים ביותר, מופעים מרהיבים של מיטב האמנים וכמובן – הימורים. בשנים האחרונות שינתה לאס וגאס את פניה והיא הופכת ליעד לבילוי לכל המשפחה ולכן משפחות רבות עם ילדים מבקרות בעיר ומוצאות את אפשרויות הבילוי המתאימות לכולם.  לזמן אין כל משמעות בעיר הזו והיא פועלת למעשה 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע. מסעדות לרוב, מופעים מרתקים ומימוש של כל התשוקות…כמעט.

ציון פארק:

לכו בשבילים בהם הלך האדם הקדמון והחלוצים באמריקה.. הסתכלו על צוקי אבן החול הגבוהים הצבועים בצבעי השמנת, הורוד והאדום על רקע השמיים הכחולים. צאו לטיול בשבילי ההליכה הרבים בין צוקי הקניוםן הגבוהים או המטפסים על המצוקים הגבוהים. בפארק ציון יש שפע ייחודי של בעלי חיים וצמחים אותם תראו במהלך הביקור המרתק במקום.

ברייס קניון:

אין עוד מקום הדומה לברייס קניון! הנוף הייחודי, עמודי האבן האדומים, השילןוב בין אדום הסלעים, כחול השמיים וירוק העצים משאיר אותנו פעורי פה. המקום הוא גן עדן לחובבי הצילום ומאפשר למבקרים בו הזדמנות להציץ לטבע הבריאה. פשוט יפה.

גרנד קניון:

הגרנד קניון מציף את החושים וגורם לכל המבקרים בו להישאר פעורי פה לנוכח הנוף המדהים והאפשרות שהוא נותן לנו להציץ אל מעבה כדור הארץ ואל השכבות הגאולוגיות הרבות. המקום מעורר ההשראה מאפשר לנו נקודות תצפית רבות כמו גם אפשרויות לרדת אל הקניון לטיול קצר או ארוך ואפילו לשוט בנהר הקולרדו החוצה אותו. ניתן לעבור מנקודת תצפית אחת לשניה באמצעות שאטל חינמי העובר בין הנקודות. גם התרבות האינדיאנית זוכה לחשיפה בביקור במקום, למרות שיותר לצד המסחרי באמצעות ממכר מזכרות אינדיאניות.

ניו יורק:

העיר ניו יורק היא העיר המאוכלסת והגדולה ביותר בארצות הברית, ושטחה העירוני הוא אחד מן הגדולים בעולם. ניו יורק היא למעשה בירת העסקים, הבידור והפרסום של ארה"ב. וזכתה לכינוי "התפוח הגדול". בעיר חמישה רובעים, כשהמפורסם שבהם הוא מנהטן. העיר קיבלה את פניהם של מהגרים רבים בסוף המאה ה 19 ותחילת המאה ה 20. הרובע המפורסם מנהטן על רחובותיו המפורסמים, הבניינים הגבוהים והסנטרל פארק זוכה לביקורם של מיליוני תיירים מדי שנה ונחשב כאתר חובה לביקור. רובע מנהטן הוא גם מרכז פיננסי עולמי מאז סופה של מלחמת העולם השנייה, ומשכנו של הבורסה לניירות ערך. העיר היא ביתם של כמה מהבניינים הגבוהים בעולם, כמו בניין האמפייר סטייט, ומגדלי התאומים שנהרסו בפיגועי 11 בספטמבר.

 

כתבה: סיגל ריקלין – מתכננת טיולים למשפחות

צור קשר

מלא פרטים ונחזור אליכם בהקדם