אתרים היסטוריים בצרפת – אתרי מורשת בצרפת

בצרפת יש יותר מ 40 אלף אתרים היסטוריים רשמיים. זוהי מדינה רוויה בהיסטוריה עשירה ומרשימה ביותר ובהתאם גם באתרים רבים ומעניינים ביותר. לחובבי ההיסטוריה זוהי מדינה אידאלית לביקור מרתק. יש בצרפת שפע של בניינים היסטוריים, יותר מלכל מדינה אחרת באירופה. מארמונות ענקיים וקתדרלות לכנסיות קטנטנות מתקופת ימי הביניים, שרידים מתקופת האימפרייה הרומית או שרידים מתקופת המהפכה התעשייתית – כולם נמצאים בצרפת. מעבר ל 40 אלף האתרים הרשמיים יד אלפי מקומות נוספים כמו גשרים עתיקים, בתים, כנסיות, כפרים, מוניומנטים שונים ועוד ועוד.

מרבית האתרים ההיסטורים המפורסמים ביותר מרוכזים בפאריס הבירה. אולם, במחוזות השונים ברחבי צרפת יש אלפי אתרים נוספים מצפון המדינה לדרומה.

מקומות היסטוריים ואתרי מורשת בצפון צרפת

קתדרלות גותיות עצומות

במאות ה – 11 וה – 12 החלו לבנות בצרפת, באנגליה ובערים רבות ברחבי צרפת קתדרלות בסגנון ייחודי – הסגנון הגותי והערים התחרו בינהן מי תבנה את הכנסיה הגדולה ביותר ויפה ביותר בסגנון החדש. הכנסייה הבולטת בסגנון זה היא כמובן כנסיית נוטרדאם שבפאריס. היום, ניתן לראות בערים ועיירות שונות בצפון צרפת כנסיות גותיות רבות. גדולות ומיוחדות במינן.

ביצורים צבאיים

מהמאה ה- 16 ועד המאה ה – 20 צרפת היתה מעורבת ללא הרף בעימותים צבאיים שונים ובפלישות של צבאות זרים לשטחה, בעיקר בחלקה הצפון מזרחי. כתוצאה מכך ניתן היום לראות ביצורים צבאיים מפוארים במזרח המדינה – בעיקר במחוז אלזס ולוריין.

כנסיות ומבצרים מימי הביניים

בימי הביניים מלכי צרפת והדוכסים הרבים שהיו בה, כמו הדוכס מנורמנדי, מבורגונדי ואחרים, בנו מבצרים גדולים ומאסיביים כדי לבסס את שלטונם הפאודלי ולהפגין את כוחם. ניתן למצוא שרידים רבים מימי הביניים בכל רחבי צרפת אבלבעיקר בצפונה. המפורסמים ביותר מצויים בעמק הלואר, בבריטני ובנורמנדי.

את האתרים העיקריים בנורמנדי, תוכלו לראות מקרוב בעזרת מדריך מנוסה בטיול מאורגן לנורמנדי בצרפת

מקומות היסטוריים ואתרי מורשת במרכז צרפת

הארמונות של עמק הלואר

כ 150 ק"מ דרומית מערבית לפפאריס נמצא עמק הלואר. עמק זה עשיר בארמונות מפוארים מתקופת הרנסנס ויש בו שטחי יערות נרחבים, אזורי צייד אריסטוקרטים ועוד. בתחילת המאה ה 14, מלכים, נסיכים ואנשי אצולה בנו טירות מפוארות ביותר ששימשו כביתם ולארוח חברים ואורחים אחרים. הטירות המפורסמות ביותר הן הם טירת שאמבור, אזאי ועוד אבל יש עשרות טירות שניתן לבקר בהן, קטנות וגדולות וחלקן עדיין משמשות למגורים למשפחות עשירות במיוחד….

הארמונות והעיירות של בורגונדי

בורגונדי מציעה מספר מרוכז ואיכותי של אתרים היסטורים הכוללים מספר רב של ארמונות אבל גם עיירות היסטוריות וכמה מהכנסיות העתיקות ביותר בצרפת כמו כנסיית סנט פילברט בטורנוס או הקתדרלה באוטון.

מקומות היסטוריים ואתרי מורשת בדרום צרפת

כנסיות רומנטיות באוברן

אוברן הוא מחוז נוסף בצרפת המכיל ארכיטקטורה רבה מימי הביניים ועבודות אמנות שנעשו בעשרות כנסיות. רבות מהן עדיין קיימות. מהכנסיה של סנט מישל מהמאה העשירית ועד לבזיליקות הרומנטיות בערים אחרות במחוז. יש באוברן מספר אינסופי של כפרים קטנים עתיקים ומיוחדים ובהם מקומות היסטורים רבים מתקופת ימי הביניים.

מערות פרה היסטוריות בדורדון

מערות וציורי מערות יש במחוז דורדון. במספר מקומות ניתן לצפות בשחזורים מדויקים של המערות המקוריות. במקומות אחרים נניתן לראות את המערות המקוריות ובחלקן אף ניתן לבקר.
במאות ה 13 וה 14, המישורים של דרום מערב צרפת היו נקודת נתורפה של צרפת. האזור היה מועד למתקפות לא רק על ידי המורים מספרד אלא  גם מאזורים שהיו תחת שלטון אנגליה. הן הצרפתים והן האנגלים בנו רשתות של עיירות קטנות וכפרים ורבים מהם קיימים עד היום. בכל עיירה כזו נמצאים בניינים עתיקים במיוחד.

פרובאנס

באזור הידוע היום כפרובאנס היה בתקופה הרומית פרובינציה השייכת לאימפריה הרומית. הרומאים נשארו באזור מספר מאות. זמן מספיק כדי להותיר את חותמם באתרים היסטוריים.
מקומות היסטוריים נוספים ומפורסמים מאד קיימים בכל צרפת ובעיקר בפאריס. כמו למשל הסאקרה קר, גני ורסאי וארמון ורסאי שסמוך לפאריס, מוזיאון הלובר, מגדל אייפל ועוד ועוד.

צור קשר

מלא פרטים ונחזור אליכם בהקדם