מוזיאון-הותיקן-רומא

המוזיאונים של הותיקן

מוזאוני הוותיקן שברומא מכילים יצירות מופת אומנותיים כמו ציורים, פסלים ועבודות אומנות אחרות שנאספו על ידי האפיפיור במשך מאות שנים. חלק מהיצירות הן ממש יצירות מופת ידועות כמו הקפלה הסיסטינית, חדרי רפאל והקתרלה של אנג'ליקו.

המוזיאונים של הוותיקן מלאים באוצרות היסטוריים ואומנותיים של האומנים הגדולים בעולם כמו: מיכאלאנג'לו, רפאל, לאונרדו דה וינצ'י ועוד..
האוספים מצויים ב 54 גלריות. גלריית התמונות מצויה בבניין משנת 1932 אשר עוצב על יד האדריכל ברתלמי והוא מקושר לקומפלקס המוזיאונים באמצעות אכסדרה אלגנטית.

המוזיאון האתנולוגי הנוצרי מכיל אוסף של יצירות אומנות וממצאים ארכיאולוגים שהיו בעבר בארמון הלתאראני. היצירות התווספו למוזיאון ב 1973.
יצירות האומנות שבמוזיאונים שינו את פני האמנות המערבית.

המוזיאונים של הוותיקן שברומא פתוחים בדרך כלל לקהל הרחב בכל ימות השבוע מהבוקר ועד שעות הצהריים (בקיץ). הכניסה היא בחינם בכל יום ראשון אחרון בחודש.

אז מה אפשר לראות במוזיאונים של הותיקן?

הקפלה הסיסטינית

הקפלה הסיסטינית קרויה על שם דלה רוברה, שהחליט שצריך לבנות חדר היכן שהקפלה מגנה עמדה בעבר. ה"קפלה מאגנה" היתה היכל מימי הביניים שישמש להתכנסויות. ההיכל הכיל כ 200 אנשים. הקפלה הסיסטינית נבנתה למשפחת מדיצ'י, בשל העוינות ששררה בין שליטי פירנצה והאפיפיור למוחמד שליט טורקיה, שבאותו זמן איים על החוף המערבי של איטליה.

הבניה של הקפלה החלה ב 1475 והסתיימה ב 1483. הקפלה עברה שינויים והרחבות עם השנים. האמנים שעבדו בקפלה הם: בוטצ'לי, קוסימו, רוסלי, סיגנורלי וכמובן מיכאלאנג'לו שצייר את הפרסקאות המרהיבות.

חדרי רפאל

"חדרי הוותיקן" הרומיים היו למעשה דירות של האפיפיור יוליוס השני, אשר לא רצה לגור בחדרים ששימשו את קודמו בתפקיד ולכן עבר לקומה מעל. ציירים מפורסמים כמו רפאל צירו את החדרים הללו לפי סדר כרונולוגי של אירועי עבר.

כחלק מהמוזיאונים של הוותיקן יש מוזיאון מצרי, מוזיאון אטרוסקי ומוזיאונים נוספים.

אחרי שעוברים את כל שדרת ההליכה במוזאון הוותיקן שברומא ורואים את כל החדרים, הפסלים ואוצרות האומנות המרובים, מגיעים לכיכר הגדולה בה מתכנסים מאמינים. הכניסה לכיכר היא מארבעה שערים והיא משמשת להתכנסויות ולנאומים של האפיפיור.

03-5260011

צור קשר

מלא פרטים ונחזור אליכם בהקדם